هیچ دانش‌آموزی نباید به‌دلیل محرومیت از تحصیل با کیفیت باز بماند

نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان، تجهیز مدارس، توزیع عادلانه معلمان و مشارکت گسترده نهاد‌ها را از الزامات پروژه مهر دانست و گفت: کردستان می‌تواند الگوی ملی در بازگشایی موفق مدارس باشد.
کد خبر: ۷۶۷۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۴ - 02August 2025
به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که عصر امروز در محل استانداری و با حضور مسئولان استانی برگزار شد، «زهرا مظفر» نماینده ویژه وزارت آموزش و پرورش، ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده در قالب «پروژه مهر»، بر اهمیت برنامه‌ریزی دقیق، عدالت‌محور و مشارکتی برای بازگشایی مطلوب مدارس در مهرماه تأکید کرد.
 
هیچ دانش‌آموزی نباید به‌دلیل محرومیت از تحصیل با کیفیت باز بماند
 
مظفر با اشاره به اینکه اجرای پروژه مهر یکی از مأموریت‌های مهم وزارت آموزش و پرورش است، گفت: پروژه مهر صرفاً یک برنامه اداری نیست، بلکه تجلی یک رویکرد جامع در مدیریت تحولی آموزش و پرورش است که باید با مشارکت همه ارکان اجرایی و محلی استان‌ها به ثمر برسد.
 
او افزود: یکی از اهداف اصلی پروژه مهر، تحقق عدالت تربیتی و ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی در سراسر کشور است؛ کردستان به واسطه ویژگی‌های خاص فرهنگی و جغرافیایی، نقشی برجسته در تحقق این هدف ملی دارد.
 
نماینده ویژه وزیر با تأکید بر لزوم مشارکت گسترده مدیران، معلمان، خانواده‌ها و سایر نهاد‌ها در اجرای مؤثر پروژه مهر، خاطرنشان کرد: آغاز مطلوب سال تحصیلی جدید نیازمند هماهنگی فراگیر بین بخشی و استفاده از ظرفیت‌های استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و حتی بخش خصوصی است.
 
او همچنین بر اهمیت همکاری شورای آموزش و پرورش استان تأکید کرد و اظهار داشت: این شورا باید با نگاه راهبردی و هم‌افزا عمل کند و موانع اجرایی را به‌صورت استانی شناسایی و حل کند.
 
مظفر با بیان اینکه تجهیز و زیباسازی مدارس یکی از پایه‌های موفقیت پروژه مهر است، گفت: کودک و نوجوان ما باید بداند که برای ورود او به مدرسه، جامعه آماده شده است. مدرسه باید محیطی با نشاط، ایمن و قابل اعتماد برای دانش‌آموز و خانواده باشد.
 
او افزود: نباید اجازه دهیم هیچ دانش‌آموزی به دلیل محرومیت یا ضعف زیرساختی، از تحصیل با کیفیت بازبماند. عدالت آموزشی زمانی محقق می‌شود که حتی در دورافتاده‌ترین روستا‌ها نیز مدرسه‌ای آماده، معلمی توانمند و فضای تربیتی شایسته وجود داشته باشد.
 
نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش به وضعیت نیروی انسانی نیز اشاره کرد و آن را از محور‌های اساسی پروژه مهر برشمرد.
 
او گفت: توزیع عادلانه و هدفمند نیروی انسانی، توجه به رفاه معلمان، آموزش‌های ضمن خدمت و استفاده از ظرفیت دانشگاه فرهنگیان برای تأمین نیرو‌های جدید، از ضروریات آغاز سال تحصیلی جدید است.
 
مظفر افزود: استان کردستان با وجود برخی محدودیت‌ها، عملکرد مطلوبی در حوزه منابع انسانی داشته که باید تداوم یابد.
 
نماینده ویژه وزیر آموزش و پرورش همچنین به اهمیت «پیوست رسانه‌ای» در پروژه مهر اشاره و تأکید کرد: بازنمایی فعالیت‌های آموزش و پرورش در رسانه‌ها، ضمن افزایش سرمایه اجتماعی، سبب جلب حمایت افکار عمومی و نهاد‌های مختلف خواهد شد. نباید اجازه داد خدمات گسترده فرهنگی و تربیتی این وزارتخانه نادیده گرفته شود.
 
مظفر با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، دستگاه‌های اجرایی و استاندار استان، گفت: کردستان می‌تواند به الگویی ملی در تحقق برنامه‌ریزی مشارکتی تبدیل شود. انسجام موجود در شورای آموزش و پرورش استان نشان می‌دهد که مهر آینده، در این استان با امید آغاز خواهد شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار