شعرخوانی شاعران عرب‌زبان در جوار آرامگاه دعبل خزاعی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از شعرخوانی شاعران عرب زبان رضوی در مساجد شهرهای عرب زبان این استان طی ایام دهه کرامت خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ - 09April 2016

شعرخوانی شاعران عرب‌زبان در جوار آرامگاه دعبل خزاعی

به گزارش دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع)، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان از شعرخوانی شاعران عرب زبان رضوی در مساجد شهرهای عربزبان خوزستان در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: هفتمین جشنواره بینالمللی شعر رضوی به زبان عربی در جوار آرامگاه دعبل خزاعی در شوش برگزار میشود.

قنواتی با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرهای آبادان و خرمشهر، شاعران عربزبان رضوی در مساجد این شهرها به شعرخوانی پرداختند، گفت: این تجربه موفق بود و مردم از آن استقبال گستردهای کردند به گونهای که هزاران نفر در دهه کرامت در این دو شهر مخاطب این شعرها شدند.

وی ادامه داد: این تجربه موفق ما را بر آن داشت تا در دهه کرامت سال 95 با همکاری کانونهای فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، در کل شهرهای عربزبان خوزستان از جمله اهواز، خرمشهر، آبادان، سوسنگرد، شادگان، هویزه و ... این مراسم را برگزار کنیم تا شاعران عربزبان شرکتکننده در جشنواره شعر رضوی به زبان عربی در میان مردم حضور یابند و به شعرخوانی بپردازند.

دبیر هفتمین جشنواره بینالمللی شعر رضوی به زبان عربی، با تأکید بر اینکه علاقه به شعر در ذات مردم عربزبان است و جزو بنیانهای فرهنگی این قوم محسوب میشود، افزود: این عشق و علاقه باعث شده هر ساله جشنواره شعر رضوی به زبان عربی با شور و هیجان بسیار و با حضور هزاران نفر در خوزستان برگزار شود.

وی شهر شوش و آرامگاه دعبل خزاعی را محل برگزاری آئین اختتامیه هفتمین جشنواره بینالمللی شعر رضوی به زبان عربی اعلام کرد و گفت: مثل روال هر سال این جشنواره در شوش برگزار میشود و شاعران عرب زبان داخل و خارج کشور به شعرخوانی میپردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، با اشاره به پوشش رسانهای جشنواره بینالمللی شعر رضوی به زبان عربی، از سوی شبکههای داخلی و خارجی، تصریح کرد: سال گذشته شبکهها المنار، الکوثر، الاهواز و شبکه تلویزیونی کربلا، اختتامیه این جشنواره را پوشش گستردهای دادند و امسال نیز این اتفاق تکرار میشود.

وی از انتشار کتاب اشعار رضوی عربی خبر داد و گفت: به دنبال آن هستیم در یک مجموعه کتاب، اشعار رضوی به زبان عربی را گردآوری و منتشر کنیم، علاقمندان میتوانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان شرکت در جشنواره شعر رضوی به زبان عربی به سایت http://khozestan.shamstoos.ir/fa/home مراجعه کنند.

قنواتی همچنین از برگزاری مراسم نمادین سالروز ورود امام رضا(ع) به ایران و استقبال از چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی امام رضا(ع) در شلمچه و در جوار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس خبر داد و گفت: این مراسم نیز همچون سالهای گذشته برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار