عصر امروز انجام می‌شود

گشایش نمایشگاه کاریکاتور "عدالت" همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در تبریز

نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی - کاریکاتور به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی با موضوع عدالت و بی‌عدالتی در جوامع، عصر امروز با همکاری شهرداری و حوزه هنری گشایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ - 09April 2016

گشایش نمایشگاه کاریکاتور

به گزارش دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی - کاریکاتور به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز شهادت سیدشهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی با موضوع عدالت و بیعدالتی در جوامع، شامل آثاری از هنرمندان کاریکاتوریست حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در گالری هنرمندان با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گشایش مییابد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی با بیان این مطلب گفت: از ویژگیهای هنر انقلاب اسلامی  پرداخت به ارزشها، باورها و نگرشهای والای اسلامی  با معیارهای زیباشناسانه است و تقویت عدالت یکی از مصادیق بارز هنر انقلاب اسلامی است و این مهم در شکل گیری و آرمانهای  انقلاب  شکوهمنداسلامی ظهور و بروز داشته است.

جواد کریم نژاد همچنین اشارهای نیز به نقش هنر، خصوصاً هنر کاریکاتور در نشر ارزشهای اسلامی – انقلابی داشت و تصریح کرد: یکی از ویژگیهای اصلی هنر کاریکاتور نقد معضلات با زبان این هنر گویا است، از اینرو میتوان برای تبیین ارزشها و آرمانها و مفاهیم انقلابی از قالبهای مختلف هنر بهویژه کاریکاتور که زبانی فراگیر دارد، بهره گرفت و آن مفاهیم والا را ترویج داد.

وی افزود: این نمایشگاه شامل آثار 15 تن از هنرمندان کاریکاتوریست آذربایجان شرقی با درون مایههایی از «طنز تلخ» ارائه شده و هنرمندانی همچون داوود دلدار، جابر اسدی، فردین میرزاییان، علی فرید رادپور، مهدیه صباغ کار، مهدی نعلبندی، جلال پیر مرزآباد، ندا تنهایی مقدم، سعید داوری، پریا صبح خیز، رضا شمس، مصطفی حسین نیا، بهناز عبداللهپور، سولماز صباغ کار و سید وحید مصطفوی 41 اثر خود را در این نمایشگاه عرضه  و در معرض دید علاقهمندان قرار دادهاند.

یادآور میشود، نمایشگاه کاریکاتور عدالت از روز شنبه، 21 لغایت 30 فروردین ماه در گالری هنرمندان واقع در بلوار استاد شهریار، جنب پارک مسافر و  با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار میشود.

مراسم افتتاح این نمایشگاه امروز شنبه، رأس ساعت 16 با حضور جمعی از مدیران فرهنگی و هنرمندان در راستای برنامههای هفته هنر انقلاب اسلامی گشایش مییابد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار