مومنی در دیدار خانواده شهدای هنرمند؛

پرداخت هنری به آرمان‌های شهدا در راس امور حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری در دیدار با خانواده شهدای هنرمند گفت: پرداختن به آرمان‌های شهدای اهل حرم و شهدای مقاومت در رأس برنامه‌های حوزه هنری قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ - 09April 2016

پرداخت هنری به آرمان‌های شهدا در راس امور حوزه هنری است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، هفته هنر انقلاب اسلامی از صبح روز جمعه ۲۰ فروردین با برپایی مراسم دیدار جمعی از مدیران و هنرمندان حوزه هنری با خانوادههای چهار شهید عرصه مقاومت و دفاع مقدس آغاز شد.  

بر این اساس، مدیران حوزه هنری در دیدارهای جداگانه در منزل خانوادههای شهدای هنرمند حضور یافتند و در اولین روز هفته هنر انقلاب اسلامی نسبت به مقام شامخ راویان خون و حماسه ادای احترام کردند.   

این برنامه از صبح جمعه ۲۰ فروردین، با حضور مدیران حوزه هنری و دستاندرکاران هفته هنر انقلاب اسلامی در منزل شهید روحالله قربانی (شهید مدافع اهل حرم) آغاز شد و در ادامه، بر اساس برنامه، با دیدار با خانواده شهید احمد زارعی (از شهدای دوران دفاع مقدس)، شهید هادی باغبانی (مستندساز ایرانی که سال ۹۲ در سوریه به شهادت رسید) و شهید سیاح طاهری (از شهدای مدافع حرم) ادامه یافت. همچنین، در ادامه برنامه اولین روز هفته هنر انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده زندهیاد ابوالفضل عالی، هنرمند انقلاب اسلامی و ادای دین به مقام والای این هنرمند فقید انجام شد.  

محسن مومنیشریف رئیس حوزه هنری در بخشی از سخنانش در اولین دیدار روز جمعه با خانواده شهید روحالله قربانی، با اشاره به این که سالگرد سیدشهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی بهترین روز به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی است، گفت: آنچه را نباید فراموش کرد، این است که شهدا زندهاند و روحشان حاکم و ناظر بر این دنیاست. وقتی از صالحان صحبت میشود کلامت با رحمت خدا نازل میشود. باید امید داشت که خداوند متعال راه ما را به شهدا متصل کند.

وی همچنین به هدف گذاری حوزه هنری برای فعالیت هنری درباره شهدای اهل حرم صحبت کرد و در بخشی از صحبتهای خود گفت: متأسفانه شرایط به گونهای پیش رفت که به جای آن که به مقابله بپردازیم، منفعل شدیم و در این سکوت حتی جنایت آل سعود هم فراموش شد و ... اما پرداختن به آرمانهای شهدای اهل حرم و شهدای مقاومت در رأس برنامههای ما قرار دارد.

رئیس حوزه هنری در دیدار با خانواده شهید احمد زارعی نیز در بخشی از سخنان خود به ارتباط این شهید عرصه مقاومت با هنر انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: شهید زارعی به مکتب هنری انقلاب اسلامی اعتقاد داشت و هم در عرصه رزم و هم در عرصه هنر حضوری فعال داشت.

منبع:مهر

نظر شما
پربیننده ها