به گزارش گروه بینالملل دفاعپرس به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، مؤسسه مطالعات «امنیت داخلی اسرائیل» در گزارش خود آورده است: مدت سفرهای دریایی از آسیا به «اسرائیل» از ۱۸ تا ۲۰ روز، به ۳۵ تا ۴۵ روز افزایش یافته است.
هزینههای حملونقل دریایی برای برخی کالاها، بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته که این افزایش، بهطور مستقیم در بازار «اسرائیل» تأثیر گذاشته و مصرفکنندگان اسرائیلی بهوضوح تفاوت قیمتها را احساس کردهاند.
این مؤسسه افزود: بندر ایلات که همواره «دروازه جنوبی اسرائیل» بهشمار میرفت، عملاً از کار افتاده است.
بر اساس این گزارش، حرکت کشتیها در این بندر تقریباً بهطور کامل متوقف شده و در نتیجه، اهمیت اقتصادی و امنیتی خود را از دست داده، با وجود اینکه ایلات، نقطهای کلیدی برای ارتباط «اسرائیل» با اقیانوس هند و شرق دور بود.
این مؤسسه افزود: برای اولینبار در چند دهه اخیر، منافع «اسرائیل» در دریای سرخ بهصورت مستقیم تهدید میشود.
در پایان این گزارش آمده است: تهدیدات دیگر فقط به ایران محدود نیست، بلکه حوثیها به یک بازیگر میدانی تأثیرگذار تبدیل شده که توان هدف قرار دادن کشتیهای مرتبط با «اسرائیل» یا در مسیر حرکت به سمت آن را دارند.
انتهای پیام/ ۱۳۴