امیر پوردستان در مراسم تجلیل از مدال‌آوران نزاجا:

عاشورا دانشگاهی بزرگ برای ایران است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عاشورا دانشگاهی بزرگ است که ملت ایران از این دانشگاه با استادی امام خمینی (ره) توانست رژیم پهلوی را نابود کند و در دفاع مقدس به پیروزی برسد.
کد خبر: ۷۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲ - 10December 2013

عاشورا دانشگاهی بزرگ برای ایران است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش، صبح امروز در مراسم تجلیل از دستاندرکاران کاروان ولایت، قهرمانان و مدالآوران ورزشی نزاجا در سال 92 با تبریک ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: ظهر عاشورا که سر امام حسین(ع) بر بالای نیزه رفت آسمان به رنگ خون شد.

وی با بیان اینکه وقتی امام حسین(ع) از مکه به سمت کربلا حرکت کردند چند دسته ایشان را همراهی کردند، افزود: تعدادی از همان لحظه حرکت امام حسین(ع) از مکه با ایشان همراه شدند و تعدادی دیگر نیز وقتی متوجه چنین امری شدند از گوشه و کنار به امام حسین(ع)  پیوستند. دسته دیگری هم که هزاران نفر از مردم کوفه بودند به امام نامه نوشتند که ما منتظر شما هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: کاروان امام حسین(ع) هرچه به کربلا نزدیکتر میشد از همراهان امام(ع) کاسته شد و وقتی امام حسین(ع) در روز عاشورا کمک طلبیدند تعداد اندکی بودند که لبیک گفتند. در آن لحظه امام حسین(ع) جمله معروفشان را ذکر کردند مبنی بر اینکه انسانها بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است.

امیر پوردستان تصریح کرد: امام(ع) در شب آخر باز هم به یاران خود خطاب کردند که دشمنان با شما کاری ندارند و شما میتوانید برگردید؛ اما یاران امام نهتنها ایشان را تنها نگذاشتند، بلکه عشق و وفاداری را به اوج خود رساندند، که در میان تمام یاران امام حسین(ع) ولایتمدارتر از همه حضرت ابوالفضل العباس(ع)است.

وی تشریح کرد: در آن زمان که نبرد بالا گرفت و شمر اماننامهای به حضرت ابوالفضل فرستاد؛ ابالفضلالعباس(ع) شمر را طرد و ولایتمداری خود را به امام خود اثبات کرد. در آن زمان، سقایی را کسانی انجام می دادند که در جنگهای قبلی جانباز شده بودند. امام حسین(ع) به فرمانده کل قوای خود دستور داد که آب بیاورد و به میدان نرود و حضرت عباس(ع) در اوج ولایتمداری همان کاری را کرد که امام حسین(ع) خواست و حتی وقتی دشمن دستانش را قطع کردند گفت، "حتی اگر دستهایم را قطع کنید دست از ولایت برنمیدارم".

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: عاشورا دانشگاهی بزرگ است که ملت ایران از این دانشگاه با استادی امام خمینی(ره) توانست رژیم پهلوی را نابود کند و در دفاع مقدس به پیروزی برسد. این ملت وقتی حسین زمانش کمک میخواهد لبیک میگوید. ملتی ولایتمدار که پا  در رکاب و گوش به فرمان ولی امر خود هستند.

وی سربازان نیروی زمینی ارتش را بخشی از همین ملت ولایتمدار خواند و افزود: این سربازان ولایتمدار، سربازانی هستند که سینههای مردانهشان را سد گلولههای دشمن کردهاند تا مردم کشورشان در آرامش باشند.

امیر پوردستان یکی دیگر از کارهای با ارزش نیروی زمینی ارتش را برگزاری  رزمایش قمر بنی هاشم(ع) خواند و افزود: درست است که ما نتوانستیم این رزمایش را رسانهای کنیم، اما خدا را شاکریم که توانستیم با بکارگیری سربازان متدین و پا در رکاب نیروی زمینی ارتش، هزاران تانک و توپ پیشرفته و بیش از 10 هزار عناصر، تاکتیکهای جدید و همچنین تمرین رزم در شرایط ناهمطراز به امام خود بگوییم آماده هستیم و فقط میخواهیم آنچه را که شما خواستهاید به انجام برسانیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش، در ادامه سخنان خود بیان داشت: یکی دیگر از فعالیتهای با ارزش فرهنگی نیروی زمینی ارتش حرکت کاروان ولایت بود که کاری بسیار ارزشمند به حساب میآید و گروه "401 مخابرات" توانست به خوبی این امر با ارزش را به پایان برساند. اگر میشد از تمام افراد نیروی زمینی ارتش میخواستیم که در این حرکت شرکت کنند تا بتوانند بیش از پیش ولایتمداری خود را به رهبرشان نشان دهند.

امیر پوردستان به جایگاه ورزش در نیروی زمینی اشاره کرد و گفت: ورزش در نیروی زمینی از جایگاه بالایی برخوردار و یک امر محوری است و ما تمام ظرفیتها و امکانات نیروی زمینی ارتش را در این امر بسیج کردهایم. در نیروی زمین ارتش تقویت بنیههای علمی و دانش، تقویت بنیههای اعتقادی و تقویت بنیههای رزمی و ورزشی از جمله اهداف این سازمان است و همه باید در این امور شرکت کنند. اگر کسی میخواهد رتبه بالاتری بگیرد و به درجه بالاتری برسد، علاوه بر صلاحیتهای علمی باید از لحاظ جسمی و فیزیکی نیز مورد تایید قرار بگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر میخواهید جوانان را به ورزش علاقهمند کنید باید به قلههای قهرمانی برسید. نیروی زمینی ارتش با تیمهای ورزشی خود یک پشتوانه قوی برای تیمهای ملی کشوراست و به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت میکند. امیدوارم بتوانیم به جایگاهی که در شأن نیروی زمینی ارتش است دست یابیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم توسط امیر پوردستان، امیر حیدری و امیر آراسته از تعدادی از مدالآوران ورزشی نزاجا، دستاندرکاران کاروان ولایت و رئیس اداره عقیدتی سیاسی نزاجا تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار