پورابراهیم به دفاع پرس خبر داد؛

جمع آوری آثار نقش بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جهت نمایش در موزه‌

مجری پروژه نقش بانوان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه آثار بانوان در خصوص انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جمع آوری شده است، گفت: این آثار در 6 دفتر تدوین و پس از تهیه سناریو جهت ارائه به رسانه‌ها و ارجاع به کارگروه فرهنگی هنری در موزه به نمایش درخواهد آمد.
کد خبر: ۷۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ - 10April 2016

جمع آوری آثار نقش بانوان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جهت نمایش در موزه‌

"شهدخت پورابراهیم" مجری پروژه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس عنوان کرد: سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با همکاری سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح اقدام به انجام پروژهای در خصوص نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است.

وی در خصوص آغاز این پروژه افزود: کار از خرداد سال گذشته در 8 محور با بررسی فعالیتهای بانوان از خرداد 42 تا پایان دفاع مقدس آغاز شد. محورهای این فعالیتها شامل نقش زنان از قیام خرداد 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی، نقش زنان در استانهای مختلف کشور در دفاع مقدس، نقش زنان در سپاه، بسیج، ارتش و جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس، نقش زنان در بهداری رزمی و جنگ نوین، معرفی زنان شهیده، جانباز و جاوید الاثر، تاثیر جنایات جنگی بر زنان و کودکان، معرفی و نقش آزادگان و زنان و ولایت در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس میشود.

پورابراهیم تصریح کرد: در خصوص این پرژه اقدام به جمع آوری کلیه اسناد و مدارک اعم از فیلم، عکس، خاطره، دست نوشته، زندگی نامه، سند مکتوب، انیمیشن، مقاله، پایان نامه، مستند، فیلم سینمایی، کتاب، نماهنگ، سخنرانی، مصاحبه، بولتن، مجله و نشریات در حوزه فعالیتهای زنان از انقلاب اسلامی تا پایان دفاع مقدس کردهایم که این کار با همکاری سازمان بسیج جامعه زنان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس انجام شده است.

مجری پروژه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درباره تعداد آثار اخذ شده گفت: آمار دقیقی نمیتوان ارائه داد اما در میان آثار، اثرهای مکتوب بیشتر است.

پورابراهیم با اشاره به قرارگرفتن کار در مرحله تدوین بیان داشت: اکنون پس از جمع آوری اسناد و مدارک، کار در مرحله تدوین قرار دارد که نقش زنان در 6 دفتر تدوین خواهد شد که پس از تهیه سناریو جهت ارائه به رسانههایی که بتوانند مطالب را در موزه به نمایش بگذارند به کارگروه فرهنگی هنری ارجاع داده میشود تا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که در جوار مرقد مطهر امام راحل در حال ساخت است به نمایش درآید.

وی با بیان اینکه زنان در عرصههای مختلف نقش آفرین بودند، عنوان کرد: بسیاری از عرصههایی که زنان در دفاع مقدس در آن نقش داشتند، الگویی برای حضور زنان در سایر حوزهها به خصوص اقتصاد مقاومتی است.

پورابراهیم افزود: حضور زنان در کارهای پشتیبانی پشت جبهه از تاثیرگذارترین فعالیتهایشان بوده است و تنها به پشتیبانی نقدی و بسته بندی اجناس و اقلام محدود نمیشود. حمایت مادران از فرزندان، حمایت همسران از شوهران که آنها را تشویق به رفتن میکردند و در نبود همسر به تربیت فرزندان توجه داشتند و فعالیتهایی چون برگزاری جلسات خانگی، سخنرانی و سرایش شعر نیز پشتیبانی جنگ به شمار میرود.

وی با اشاره به عرصه انقلاب اسلامی تصریح کرد: در عرصه انقلاب تعداد زیادی از زنان در زندانها بودند. و با وجود مشکلات زیادی که بود توانستیم اسناد و مدارک را جمع آوری کنیم و امید داریم که بتوانیم به بهترین نحو نقش زنان در برهه زمانی 42 تا 67 در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به نمایش درآید.

مجری پروژه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: از عموم مردم و به ویژه زنان میخواهیم اگر در خصوص این 8 محور آثاری دارند با تماس از طریق شماره 22595954 آثار خود را برای موزه ارسال کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها