حسینی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

توان «دفاعی» ایران قابل مذاکره نیست/ اساس خصومت آمریکا با ماهیت اسلامی و ولایی نظام ایران است

سخنگوی پیشین وزارت خارجه در واکنش به اظهارات اخیر «جان کری» با تاکید بر اینکه بحث موشکی و قدرت دفاعی ایران تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نبوده و نیست، گفت: این موضع، موضع مشترک تمامی مقامات و آحاد ملت ایران است و نسبت به آن کاملا همدل و هم زبان هستند.
کد خبر: ۷۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ - 10April 2016

توان «دفاعی» ایران قابل مذاکره نیست/ اساس خصومت آمریکا با ماهیت اسلامی و ولایی نظام ایران است

سید محمد علی حسینی سخنگوی پیشین وزارت خارجه و سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، در گفتوگو با خبرنگار بینالملل دفاع پرس در واکنش به اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی براینکه "واشنگتن آماده است تا به توافقات جدید با ایران بر سر آزمایشهای موشکیاش دست یابد،" اظهار داشت: مقامات آمریکا قصد دارند با اظهار این مطالب، از یک سو  کشورهای عربی حوزه خلیج فارس را تحریک کرده و با آنها همدلی و دامنه اختلافات با ایران را گستردهتر کنند و از سوی دیگر از مسئولین و ملت ایران نبض سنجی نمایند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه در ادامه افزود: این در حالی است که آمریکا همواره مشغول تقویت و تجهیز عوامل خود و فروش سلاحهای پیشرفته و مرگبار به آنها است. اما موضع محکم و مقتدرانه جمهوری اسلامی خیالات و توهمات و محاسبات آنان رابر هم میزند.

وی با بیان اینکه آزمایشهای موشکی جمهوری اسلامی ایران برای حفظ آمادگی و همچنین تقویت قدرت دفاعی و بازدارندگی است، خاطرنشان کرد: هدف از افزایش توانمندیهای موشکی تضمین و تامین امنیت کشور و ملت در قبال تهدیدهای گاه و بی گاه دشمنان است.

حسینی تصریح کرد: ملتی که هدف یک جنگ ظالمانه و خانمانسوز 8ساله بوده و مردم بی دفاع شهرهای آن بطورناجوانمردانه و وحشیانه مورد اصابت موشکهای غربی و شرقی قرار گرفته و همچنین بارها از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدید به حمله نظامی شده، قطعا به دنبال تقویت سیستم موشکی و دفاعی خود و تولید انبوه آن بر میآید و از آنجا که این آزمایشات علیه هیچ کشوری نیست، هر لحظه که لازم بداند آن را آزمایش کرده و سیستم آن را به لحاظ دفاعی ارتقاء خواهد داد.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه با تاکید بر اینکه مقامات جمهوری اسلامی بارها این مسئله را به طرف آمریکایی تفهیم کردهاند که بحث موشکی و قدرت دفاعی ایران تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نبوده، نیست و هرگزنخواهد بود، خاطرنشان کرد: این موضع، موضع مشترک تمامی مقامات و آحاد ملت ایران است و نسبت به آن کاملا همدل و هم زبان هستند.

وی با اشاره به اینکه این اظهارات، فرار رو به جلوی آمریکا، عربستان و برخی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است، اظهار داشت: آمریکا، عامل اصلی نا امنی در منطقه است که به کمک بعضی از هم پیمانان خود، پرورش و تکثیر گروههای صهیونیستی تکفیری از جمله داعش را در سوریه و عراق موجب شده که اکنون موج تهدیدات آنها تا قلب اروپا گسترش یافته است.

حسینی با طرح این سوال که اگر هدف وزیر امور خارجه آمریکا از بیان این مطلب، ترغیب ایران به همراهی با رویکرد غلط و سیاستهای غیر واقع بینانه واشنگتن در قبال سوریه و عراق است، گفت: چنین امری هرگز اتفاق نخواهد افتاد. چرا که ایران از ابتدا تاکنون سیاستهایی را اتخاذ کرده و با تصمیماتی همراهی کرده که نتیجه آن سرکوبی تروریستها و بازگشت صلح و آرامش و ثبات به منطقه باشد.

وی در خصوص ادامه تحریمهای آمریکا علیه ایران بعد از برجام به بهانههای موشکی و حقوق بشر افزود: این، نتیجه سیاست یک بام و دو هوای آمریکا در موضوعاتی مانند تروریسم و حقوق بشر است. سیاستهای دوگانه و تبعیض آمیز آنان و تقسیم تروریستها به خوب و بد، محصولی بهتر از این نخواهد داشت.

حسینی افزود: آمریکاییها بیش از 60 سال است که کشتار کودکان و زنان و مردم بی گناه و بی دفاع فلسطین را نمیبینند بلکه دولت جعلی و تروریستی رژیم صهیونیستی را در این مسیر همراهی و حمایت کرده و علنا امنیت این رژیم را در مقابل ملت فلسطین، جزو اولویتهای سیاست خارجی خود می دانند. لذا قطعا از جنایاتی که طی یک سال گذشته علیه ملت مظلوم یمن روی داده چشم پوشی میکنند و همچنین تقویت القاعده را در آن کشور نادیده میگیرند و طرف مهاجم  و متجاوز را مورد حمایت و پشتیبانی خود قرار میدهند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه خاطرنشان کرد: جالب آن که آمریکاییها حزب الله لبنان را که نقش اساسی در دفع تجاوز تروریستهای تکفیری داعش و جبهه النصره داشته و در آزاد سازی مناطق تحت تصرف آنان مشارکت کلیدی داشته، درفهرست سیاه گروههای تروریستی قرار میدهند و آنان را تحریم و حامیان آنان را مجازات می کنند.

وی گفت: حقیقت روشن آن است که نباید انتظار داشت که با دستیابی به توافق برجام، دشمنیهای آمریکا علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی کاهش یابد. چرا که اساس دشمنی و خصومت آمریکا با ماهیت اسلامی و ولایی نظام ماست و لذا تا زمانی که این ماهیت اصیل، محفوظ بماند، دشمنی آمریکا نیز ادامه خواهد یافت. از سوی دیگر دشمنیهای آمریکا با جمهوری اسلامی، ریشه در روحیات استکباری و سلطه طلبانه آنان دارد و مادام که این ماهیت تغییر نکند، همچنان زورگویی و خصومت آنان ادامه می یابد. البته هر روز با بهانه ای جدید و اتهامی متفاوت.  

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا نسبت به تعهدات خود در برجام بدعهدی و بداخلاقی کرده و تلاش میکند با پرداختن به موضوعاتی چون آزمایش موشکی و حقوق بشر و ایراد اتهامات مختلف، خود را در این بداخلاقیها و عهد شکنیها صاحب حق جلوه دهد و از سوی دیگر فضای ایران هراسی را در منطقه و جهان همچنان حفظ نماید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار