کتابت بزرگترین قرآن دنیا توسط یک معلم +عکس

یک معلم مریوانی بعد از نگارش یک قرآن بزرگ به ابعاد یک متر در 65 سانتی‌متر، اکنون کتابت بزرگترین قرآن دنیا را طراحی کرده که قرار است در کتاب گینس ثبت شود.
کد خبر: ۷۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ - 10April 2016

کتابت بزرگترین قرآن دنیا توسط یک معلم +عکس

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس،  لقمان احمدی در خصوص نگارش قرآن بر روی کاغذ کرافت آلمانی به ابعاد یک متر در 65 سانتیمتر، اظهار کرد: کتابت این قرآن را اول رمضان سال 92 شروع کردم و به مدت دو سال در اول رمضان سال 94 به پایان رساندم.

به گفته این هنرمند خوشنویس مریوانی، حدود سی سال مشغول خوشنویسی و 14 سال مشغول کتابت قرآنکریم است که تاکنون علاوه بر کتابت سه قرآن، بیش از یک هزار تابلوی خوشنویسی از آیات در خطوط مختلف را خلق کرده است.

احمدی اضافه کرد: سه قرآن بزرگ را هم به رشته تحریر درآوردم که نفیسترین این آثار، قرآنی است که سومین قرآن کشور از لحاظ بزرگی بهشمار میآید.

وی خاطرنشان کرد: برای کتابت این قرآن بزرگ، در شبانهروز 12 ساعت کار کرده و در مجموع در مدت 12 هزار ساعت، دو سال و سه ماه زمان و با هزینه 150 میلیون تومان، کتابت قرآن را به اتمام رساندم.

این معلم کردستانی یادآوری کرد: جز شورا و شهرداری مریوان، هیچ ارگانی، حتی نهادهای فرهنگی و مرتبط با علوم قرآنی در زمینه کتابت قرآنها و تابلوهای خطی از بنده حمایت نکرده است.

احمدی با عنوان این مطلب که موزه شارجه و قطر خواستار این قرآن هستند، گفت: علاقهمند این موضوع هستم که این قرآن در وهله نخست در کردستان نگهداری سپس از ایران خارج نشود اما در صورتی که مجبور باشم، ناچارم آن را به کشورهای خارجی ارائه دهم.

وی در ادامه گفت: کتابت قرآن دیگری را نیز طراحی کردهام که بزرگترین قرآن در دنیا خواهد بود و قرار است در کتاب گینس به ثبت برسد.

احمدی ابعاد این قرآن را 3 متر در 4 متر عنوان کرد و گفت: سفتکاری ساخت کارگاه نگارش این قرآن انجام شده است اما به دلیل عدم بضاعت مالی و عدم حمایت مسئولان و دستگاههای فرهنگی، حدود یک سال ناتمام مانده است.

این هنرمند خوشنویس استان کردستان خاطرنشان کرد: کتابت قرآن طراحیشده بر روی پارچه کتان مخصوص انجام میشود و حدود سه سال طول میکشد.

وی اضافه کرد: این قرآن را با خط نسخ و محقق یعنی تلفیقی از شیوه ایرانی و ترکی نگارش خواهم کرد که هزینهای بیش از 200 میلیون تومان برای آن برآورد شده است.

احمدی در پایان سخنان خود گفت: من تمام زندگیام را در راه قرآن دادهام، حداقل مسئولان هم حمایت کنند تا کارگاه نیمهتمام خود را تمام و کتابت بزرگترین قرآن دنیا را شروع کنم.

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار