در مراسم گرامی داشت شهید صیاد مطرح شد؛

نیروهای مسلح سرشار از صیاد شیرازی ها است/ سپاه بی اثر از صیاد نیست

دشمن بداند اگر یک صیاد رفت امروز دانشگاه های نیروهای مسلح کشورمان سرشار از صیاد شیرازی ها هستند.
کد خبر: ۷۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳ - 11April 2016

نیروهای مسلح سرشار از صیاد شیرازی ها است/ سپاه بی اثر از صیاد نیست

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ در مراسم گرامی داشت شهید صیاد شیرازی که در برج میلاد تهران با حضور خانواده این شهید والامقام و عموم مردم برگزار شد، امیر سیفی معاون نیروی انسانی ارتش درباره شهید صیاد گفت: شهید صیاد انسانی عارف، آگاه، طراح جنگ، دشمن شناسی قوی، فرمانده ای ولایی، فیلسوفی آگاه به فلسفه و عرفان بود.


وی با بیان اینکه زندگی شهید صیاد در سه موضوع اقدام، شیوه و روش باید بررسی کرد، افزود: صیاد همواره به دنبال یک مطلب بود و آن اینکه تمام روش ها و شیوه ها هنگامی ارزش دارد که در انتها بتوان مهر تایید امام زمان(عج) را دریافت کرد.


امیر صیفی افزود: وقتی درجه سرلشکری به وی اعطا شد به دلیل اینکه از دست نائب امام زمان(عج) گرفته بودند خوشحال بود.


وی تصریح کرد: دشمن بداند اگر یک صیاد را از ما گرفتند، ما در دانشگاه های افسری امام علی(ع)، امام حسین(ع)و دانشگاه ناجا پر از صیاد شده و علاوه بر این نفس شهید صیاد در جامعه نیز حاکم است.


در ادامه مهندس مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران هم درباره شهید صیاد عنوان کرد: در زمانی که درگیری های کردستان در جریان بود یک روز صیاد به محل اقامت دکتر چمران آمد و گفت از اصفهان آمده تا ببیند وضعیت کردستان از چه قرار است به همین خاطر دکتر چمران از او خواست بجای شنیدن توضیحات شفاهی، همراه آنها به منطقه بیاید که صیاد هم قبول کرد اما گفت اگر اجازه می دهید یک نفر دیگر هم که با او آمده و نامش صفوی است، همراهشان باشد که دکتر چمران هم قبول کرد.


وی افزود: این اولین مواجهه دکتر چمران و صیاد بود و از آنجا دوستی این دو آغاز شد به نحوی که بعد از آن وقتی پیش هم بودند تا ساعت ها درباره مسائل جنگ و کردستان با هم طرح ریزی می کردند.


مهندس چمران خاطر نشان کرد: روزی به همراه دکتر چمران در محضر امام بودیم تا گزارش فتح تپه های الله اکبر را به ایشان ارائه دهیم که در وسط این دیدار هاشمی رفسنجانی به همراه معادی خواه وارد شدند و ضمن عذر خواهی از امام می خواستند تا صیاد را به عنوان فرمانده غرب کشور معرفی کند.


وی ادامه داد: اما علی رغم سه بار تکرار این درخواست از سوی هاشمی، امام فرمودند تا فرمانده نیروی زمینی که آن زمان ظهیر نژاد بودند چنین درخ استی نکنند بنا ندارند در امور فرماندهان دخالت کنند.


محسن رفیق دوست اولین وزیر سپاه در دوران جنگ تحمیلی هم با ذکر خاطره ای از صیاد، گفت: دو هفته قبل از شهادت صیاد، سوء قصدی به من شد که وقتی بعد از آن حادثه صیاد به دیدن من امد، هنوز آثار گلوله ها بر در دیوار محل کارم در بنیاد مستضعفان باقی بود که با دیدن این صحنه گفت هر کدام از این گلوله ها قرار بود به یکی از اعضای بدنت اصابت کند؛ حالا که اصابت نکرده و شهید نشدی ناراحت نیستی؟


وی افزود: در جواب گفتم آن لحظه هیچ احساسی نداشتم به همین خاطر صیاد گفت بیا برای هم دعا کنیم تا شهید شویم که من گفتم دعا می کنم عاقبت به خیر شوید اما باز صیاد گفت که دعا می کند من شهید شوم.


رفیق دوست تصریح کرد: بنابر این می توان گفت که این سپاه و ارتش بی اثر از صیاد نیستند زیرا سلوک، نشست و برخواست با صیاد و نیز راست گویی این شهید ارتش اسلام، اثر وضعی بر ارتش، سپاه، ناجا و عموم مردم به دنبال داشت که صحت این ادعا را می شد در تشییع باشکوه شهید صیاد، دید.
 

نظر شما
پربیننده ها