صفار هرندی:

اثبات وفاداری مهم‌ترین فضیلت شهدا بود

آیین مهمانی لاله‌ها ویژه بزرگداشت سومین سالگرد خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه تفرش با حضور دکتر صفار هرندی، مسئولین دانشگاه، دانشجویان و خانواده‌های شهدا به همت بسیج دانشجویی دانشگاه در سالن اجتماعات حاج نصیر دانشگاه تفرش برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴ - 11April 2016

اثبات وفاداری مهم‌ترین فضیلت شهدا بود

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این آیین گفت: شهیدان انسانهای وارسته و سرمایه بزرگ ملت ایران هستند که با نثار جان خود بر عهد و پیمان خود وفادار ماندند و اثبات وفاداری و صدق در گفتار مهمترین فضیلت شهدا بود که با نثار خون و جان خود آن را اثبات کردند.

وی با یادآوری سخنان شهید بهشتی مبنی بر اینکه شهدا از دست دادنی نیستند، ادامه داد: با شهادت این انسانهای وارسته ما نه تنها این بزرگواران را از دست نمیدهیم بلکه آنان را مجدداً به دست آورده و با گشودن دفتر خاطرات زندگی آنان بیشتر با زوایای شخصیتی این انسانهای وارسته آشنا میشویم که هرکدام از این ابعاد شخصیتی آنان درس و الگویی ارزشمند برای ما و نسلهای آینده است.

صفارهرندی با بیان اینکه راه شهادت راه مقاومت و ایثار است، ادامه داد: ایمان به خدا و پایداری بر عهد و پیمان بشارت شهیدان برای ماست و برپایی جلسات بزرگداشت مقام شامخ شهیدان فرصتی مناسب برای کسب معرفت و درک اقدام ستودنی آنان است.

براساس این گزارش،دکتر "محمدقاسم سحاب" رئیس دانشگاه تفرش نیز در این آیین گفت: موضوع شهادت و گذشتن از جان در راه یک هدف والا یکی از ارزشهای ممتاز انقلاب ما در مقایسه با دیگر انقلابهای رخ داده در جهان است.با شروع مبارزات انقلاب اسلامی ایران، موضوع بذل جان در راه هدف و واژه شهادت به دنیا عرضه شد و جهانیان از نثار جان ملت ایران در راه هدف والا در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس متعجب شدند از این رو دشمنان به دنبال توطئه جهت مخدوش کردن این ارزشهای اسلامی به نام اسلام هستند.

رئیس دانشگاه تفرش اظهار کرد: اینک انتقال و زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت مهمترین رسالت در راه پاسداشت این موضوع ارزشمند و خنثی کردن توطئه دشمنان است.

سخنرانی سرهنگ علی فراهانی فرمانده سپاه ناحیه تفرش به عنوان نماینده خانوادههای شهید سجاد روشنایی شهید مدافع حرم، حضور جانباز مدافع حرم "مهدی اسدی، روایتگری دفاع مقدس، اجرای تواشیح توسط گروه قمر بنیهاشم و گلباران مزار شهدای گمنام دانشگاه تفرش توسط شرکتکنندگان در این مراسم از دیگر برنامههای جانبی این آیین بود.

دو شهید گمنام تدفین شده در دانشگاه تفرش در عملیاتهای والفجر 8 و بدر به درجه والای شهادت رسیدهاند و 25 فروردین سال 92 در این دانشگاه به خاک سپرده شدهاند.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها