حجت‌الاسلام ماندگاری:

هر اقدامی که از سوی مسئولان بدون اذن ولایت صورت بگیرد، تخریب کننده است

رئیس موسسه روایت سیره شهدا گفت: هر اقدامی که از سوی هر مقام مسئولی انجام می شود و هر سخنی که گفته می شود، اگر بدون اذن ولایت باشد تخریب کننده است.
کد خبر: ۷۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ - 12April 2016

هر اقدامی که از سوی مسئولان بدون اذن ولایت صورت بگیرد، تخریب کننده است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری طی سخنانی در یادواره شهرک شهدای قم با اشاره به زیارت جامعه کبیره ماثور از امام علی النقی(ع) گفت: اگر بخواهیم همه اهل بیت(ع) را تفسیر کنیم باید زیارت جامعه بخوانیم.

وی سپس به درسهای ولایتمداری امام هادی(ع) در زیارت جامعه پرداخت و گفت: اولین درس ولایتمداری، این است که ما ائمه را "ولی" خود بدانیم و ولی کسی است که به ما اذن و اجازه بدهد و کارها باید با اجازه و تایید ولی فقیه باشد.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا افزود: اگر بدون اجازه "ولی"، عالم هم بشویم بازکننده هیچ گره ای نخواهیم بود؛ کسب و کارمان برکت پیدا نخواهد کرد و حتی اگر ورزش هم بکنیم، روحمان تربیت نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) امناء الرحمن هستند، ادامه داد: شهدای دفاع مقدس، انقلاب و مدافع حرم کارهایشان بدون اجازه اهل بیت(ع) نبود و آنها شبیه ترین مردم به ائمه بودند.

ماندگاری با اشاره به اینکه ما یک قیامت درونی داریم و یک قیامت بیرونی، تاکید کرد: اهل بیت(ع) یاد داده اند که برای انجام هر کاری به فطرت و و جدان خود مراجعه کنیم نه به هوای دل و خواهش های نفسانی؛ اگر فطرت اجازه دهد، خدا و امام زمان هم اجازه داده اند.

وی افزود: زنان اروپایی در قرن های گذشته غیرمسلمان اما محجبه بوده اند زیرا می گفتند عفت و حیا، پیام فطرت است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خاطرنشان ساخت: امروز اکثر معضلات فرهنگی جامعه برای کارهای بدون اجازه و مجوز شرعی است.

وی در ادامه گفت: شهدا بدون اجازه امام خویش کاری نمی کردند و امروز هر مقام مسئولی بدون اذن ولایت اقدامی کند و یا حرفی بزند، کارها را خراب می کند.

ماندگاری تاکید کرد: در زیارت جامعه بیان شده که حساب و کتاب همه ما با اهل بیت(ع) است لذا نباید بدون اذن و اجازه "ولی" فکر و عمل و انتخاب و حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان اسلام با اذن امام و رهبر خود به جبهه رفتند، گفت: در اعزام به جبهه، هر جا که نظر پدر و مادر را با نظر ولی فقیه در تضاد می دیدند، محکم اما با احترام، نظر ولایت را ترجیح می دادند.

رئیس موسسه روایت سیره شهدا با ذکر این نکته که شهدا شاگردان مکتب امام هادی(ع) بودند و به مقام قرب و رضای الهی رسیدند، به فرازهای دیگری از زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و گفت: دومین درس مکتب امام هادی(ع) در این زیارت، شبیه شدن به اهل بیت(ع) است زیرا می فرماید "سلم لمن سالمکم"

وی با بیان اینکه ولایتمداری کارها را آسان می کند، افزود: ولایتمداری جبهه سخت را برای رزمندگان اسلام آسان کرد و امروز، اگر امتثال امر ولایت نباشد و یا ضعیف باشد، در جامعه آسایش هست اما آرامش نیست.

ماندگاری با یادآوری این نکته که در دوران دفاع مقدس امام فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و بلافاصله این شهر آزاد شد، گفت: چند سال هست که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند و مسئولان و مردم نباید کاری کنند که تاکیدات آقا روی زمین بماند.

وی مقام شفاعت شهدا را سومین درس ولایت پذیری در زیارت جامعه خواند و گفت: شهدا اذن "ولی" را داشتند، در اعمال و گفتار هم به ولی فقیه اقتدا کرده و شبیه شدند، و با گذشتن از همه تعلقات لذا به مقام شفاعت رسیدند.

نظر شما
پربیننده ها