به گزارش
دفاعپرس از کردستان، در سالهای اخیر، استان کردستان با چالشهای متعددی در حوزه زیرساختهای حملونقل مواجه بوده که روند توسعه اقتصادی و جذب سرمایهگذاری را با کندی روبهرو کرده است.
کردستان به شدت نیازمند حرکت و برداشتن گامهای بلند در مسیر توسعه زیرساختهای حمل و نقلی از جمله احداث بندر خشک، دهکده لجستیک، توسعه خطوط ریلی و بهبود مسیرهای جادهای است.
ایجاد بندر خشک و دهکده لجستیک در کردستان، بهعنوان یکی از راهبردیترین پروژههای اقتصادی استان، میتواند جایگاه کردستان را در مسیر ترانزیت کالا از بنادر جنوبی کشور تا مرزهای غربی تقویت کرده و آن را به یکی از قطبهای مهم لجستیکی کشور تبدیل کند.
«آرش زرهتن لهونی» استاندار کردستان، در این باره با تأکید بر نقش حیاتی حملونقل در مسیر توسعه استان، اعلام کرد تا زمانی که زیرساختهای حملونقل بهطور کامل فراهم نشود، توسعهای در استان رخ نخواهد داد.
وی از احداث بندر خشک و دهکده لجستیک در کردستان برای انتقال کالا از بنادر جنوبی کشور از طریق راهآهن خبر داد و افزود این طرحها با هدف تسهیل تجارت و افزایش بهرهوری اقتصادی استان در دست اجراست.
استاندار کردستان با اشاره به پروژههای کلان راهسازی گفت: کریدور شمالغرب به جنوبغرب از بوکان تا کرمانشاه تاکنون ۶۹ درصد پیشرفت داشته و محورهای سنندج–مریوان، سقز–بانه و بیجار–زنجان نیز در حال ساخت هستند.
به گفته لهونی، برای این طرحها در سالجاری ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که معادل مجموع اعتبار چهار سال گذشته است.
استاندار کردستان همچنین از توافق برای افزایش تعداد پروازهای استان خبر داد و گفت در حال حاضر تنها دو پرواز فعال وجود دارد؛ اما با برنامهریزی صورتگرفته، این تعداد به روزی دو پرواز افزایش خواهد یافت تا رفتوآمد سرمایهگذاران و متخصصان تسهیل شود.
وی در ادامه به پروژههای ریلی اشاره کرد و افزود: اجرای خطآهن بیجار–زنجان و ساخت ایستگاههای قروه و دهگلان با حدود هزار میلیارد تومان قرارداد در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/