به گزارش دفاعپرس از کرمان، «سید مصطفی آذرکیش»، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، در دیدار با حجتالاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، ضمن تبیین اولویتهای وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: توجه به هویت ملی و دینی دانشآموزان، ارتقای کیفیت آموزشهای مهارتی و کاهش آسیبهای اجتماعی در صدر برنامههای ما قرار دارد.
آذرکیش با تأکید بر اینکه ستاد همکاری با حوزههای علمیه از ارکان مهم آموزش و پرورش است، تصریح کرد: اولویت اصلی در آموزش و پرورش، تربیت تمامساحتی دانشآموزان با محوریت هویت ملی و دینی و توجه به ارزشهای اسلامی است. در همین راستا، یکی از ویژگیهای برجسته وزیر آموزش و پرورش، اهتمام ویژه به اقامه نماز اول وقت است؛ بهگونهای که حتی جلسات اداری نیز برای برگزاری نماز تعطیل میشود.
پروژه مهر و آمادگی برای بازگشایی مدارس
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به تشریح جزئیات پروژه مهر پرداخت و گفت: پروژه مهر شامل پنج محور اصلی سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، و نظارت و ارزیابی میشود. همه تمهیدات لازم برای بازگشایی مطلوب مدارس در سال تحصیلی جدید اندیشیده شده است.
وی با اشاره به لزوم تربیت دانشآموزان در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، افزود: در این مسیر، نقش خانوادهها بسیار پررنگ است و ما تلاش داریم با مشارکت آنها، شاخصهای کمی و کیفی آموزش را بهبود ببخشیم.
توسعه آموزشهای مهارتی و نقش مردم در عدالت آموزشی
آذرکیش با اشاره به تأکید ویژه مقام معظم رهبری بر توسعه آموزشهای فنی و حرفهای در سال جاری، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال ضمن قدردانی از اهتمام رئیسجمهور محترم به آموزشهای فنی و حرفهای، تأکید ویژهای بر توسعه این بخش داشتند. از این رو، در کنار توجه متوازن به تربیت تمامساحتی و کاهش آسیبهای اجتماعی در قالب طرح «نماد»، آموزشهای مهارتی هم برای هنرستانیها و هم سایر دانشآموزان در دستور کار قرار گرفته است؛ چراکه بخش مهمی از آسیبهای کشور ریشه در مسائل اجتماعی دارد.
معاون وزیر آموزش و پرورش به اهمیت تنوعبخشی به محیطهای یادگیری و نقش پژوهشسراها در ارتقای سطح آموزشی اشاره کرد و گفت: هرجا مردم پای کار بودهاند، مشکلات کمتر شده و نقش آنان در توسعه عدالت آموزشی پررنگتر بوده است. امسال مدارس زیادی به بهرهبرداری میرسد و مدارس ناایمن نیز از چرخه آموزشی خارج شدهاند که این اقدامات با کمک مردم و اجتماعات محلی امکانپذیر شد. هدف ما توسعه آموزشهای مهارتی است تا دانشآموزان در هر مرحلهای پس از خروج از نظام آموزشی، با مهارتهایی که آموختهاند، امکان کسب روزی حلال داشته باشند.
وی در پایان تصریح کرد: استان کرمان یکی از استانهایی است که در حوزه آموزشهای مهارتی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد و باید با تربیت فرزندانی در تراز سند تحول، الگویی موفق در این زمینه باشد. انتظار میرود دستگاههای اجرایی استان در این مسیر حمایت و همکاری بیشتری با آموزش و پرورش داشته باشند.
انتهای پیام/