آیت الله علم ­الهدی:

شهید شوشتری نقش مهمی در ارتباط شیعه و سنی داشت

امام جمعه مشهد گفت: شخصیتی که شهید شوشتری در جبهه و رزم از خود نشان داد، یک جلوه از شخصیت وی بود. او در سیستان و بلوچستان نیز غده فتنه‌ را در برخی اختلافاتی که بین شیعه و سنی وجود داشت، از میان برداشت.
کد خبر: ۷۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹ - 12April 2016

شهید شوشتری نقش مهمی در ارتباط شیعه و سنی داشت

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، آیت الله علم الهدی با حضور در منزل سردار سرلشکر شهید نورعلی شوشتری، با خانواده این شهید دیدار کرد. امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در این دیدار ضمن تقدیر از مجاهدتهای خانواده شهید شوشتری در به پا داشتن راه و سیره شهدا، خطاب به همسر شهید، گفت: آنچه مسلم است این است که آخرت شما تأمینشده، در دنیا اگر دچار مشکل شدهاید، آخرت شما کاملاً تضمینشده زیرا خانواده شما بعد از شهادت شهید شوشتری، خط شهید را کاملاً جلوه داده و متجلی کردند.

متأسفانه برخی خانواده شهدا نتوانستند خط شهید را حفظ کنند

وی بابیان اینکه متأسفانه برخی از همسران و فرزندان شهدا نتوانستند مسیر شهدا را دنبال کنند، اظهار کرد: مشکلی که در ارتباط با خانواده شهدا وجود دارد این است که متأسفانه بعضی آقازادهها که کوچک بودند و بزرگ شدند و برخی همسران شهدا که از فرماندهان و همسنگران شهید شوشتری بودند، نتوانستند بعد از شهادت آنان، مسیر شهدا را ادامه دهند.

حرکت در مسیری که شهید شوشتری ترسیم کرد

نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی، هدف حضور در منزل این شهید بزرگوار را عرض تشکر بهپاس مجاهدتها و ایستادگی به پای نظام و انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: جهت آمدن من به منزل شما برای تشکر بود، خانواده شما خط شهید را ادامه دادند. موضعگیریهای شما، صلابت و وزنهای که شما در خانواده شهدا دارید باعث شده این خط ادامه پیدا کند، موضعگیریهای پسران شما نیز بسیار خوب بوده و اینها همپای حزباللهیهای شهر وسط میدان آمدهاند.

علم ­الهدی بابیان اینکه خوشبختانه همه فرزندان شما در عرصه سیاسی جایگاه شهید را حفظ کردند، اظهار داشت: این سهمی که شما در ایثارگریهای شهید شوشتری دارید بهجای خود و اینکه راه شهید را بعد از ایشان حفظ کردید، قدم دومی است که شما در مسیر شهادت برداشتهاید.

شهادت، تکمیلکننده حرکتهای عظیم شهید شوشتری

علمالهدی با اشاره به اینکه شهید شوشتری دارای دو جلوه شخصیت در دو زمان متفاوت است، تصریح کرد: شخصیتی که ایشان در جبهه و رزم از خود نشان داد، یک جلوه بود و شخصیتی که او در سیستان و بلوچستان داشت و غده فتنهای را در اختلاف شدیدی که بین شیعه و سنی وجود داشت، از میان برداشت، حرکت دومی بود که شهادت او مکمل همه اینها بود.

وی افزود: ما شهیدی به برکات شهید شوشتری کمتر داشتیم، شهدای دیگر در عرصه رزم شهید شدند اما وی بعد از چندین سال پس از شهادت همسنگرانش باقی ماند و از خود آثار مثبت به جا گذاشت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار