سردار امیریان: تولید محتوای فاخر از ضروریات ارتباط با نسل جوان است

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تولید حداکثری آثار دفاع مقدس با محوریت متن و محتوای فاخر را اولویت برنامه‌های این موزه دانست و گفت: اگر می‌خواهیم برای دانش‌آموزان و دانشجویان حرف داشته باشیم، راهی جز تولید محتوا از طریق کتاب نداریم.
کد خبر: ۷۷۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۷ - 03September 2025

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «مهدی امیریان» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس امروز (چهارشنبه) در آیین رونمایی از کتاب «بچه‌های نامنظم منظم؛ روایت ۲۰ نفر از مسئولین ستاد جنگ‌های نامنظم شهید چمران» که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: در تاریخ دفاع مقدس قله‌ها، اتفاقات و مواردی وجود دارد که قابل الگوگیری است. ما در دفاع مقدس به معرفی افراد و شخصیت‌ها بیشتر پرداخته‌ایم و از عملکردها و اقدامات مغفول مانده‌ایم؛ لذا اقشاری در دفاع مقدس وجود داشته‌اند که به آنها پرداخته نشده است و باید به آن‌ها بپردازیم.

سردار امیریان: اولویت موزه ملی تولید محتوا و متن فاخر است

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، موضوع ستاد جنگ‌های نامنظم و حضور شهید چمران را بخش مهمی از دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: من متولد سال ۱۳۵۸ هستم و جنگ را ندیده‌ام؛ اولین‌بار در یادمان شهید چمران روایت‌های راویان را مشاهده کرده‌ام و علاقه‌مند شدیم لذا یک روایت از دفاع مقدس می‌تواند مسیر زندگی افراد را تغییر دهد. 

وی با تاکید براینکه جنس رفتار رزمندگان دوران دفاع مقدس عملکردی بوده است، ادامه داد: مجموعه این کتاب‌ها و خرده‌روایت‌ها خیلی اوقات مسیر جوان‌ها را تغییر می‌دهد و منجر به رویش‌هایی میان جوانان می‌شود. ما موظفیم برای تاریخ و نسل‌های بعد کار کنیم و با این اقدامات است که جوانان الگو می‌گیرند و رویش‌های انقلاب صورت می‌گیرد. 

سردار امیریان تولید حداکثری آثار دفاع مقدس با محوریت متن و محتوای فاخر را اولویت اقدامات این موزه دانست و عنوان کرد: اگر می‌خواهیم برای دانش‌آموزان و دانشجویان حرف داشته باشیم، راهی جز تولید محتوا از طریق کتاب نداریم و در موزه این موارد را در اولویت قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار