به گزارش دفاعپرس از خراسان رضوی، «محمدرضا سبزعلی» مدیر خدمات رفاهی زائرین حرم مطهر رضوی با تشریح خدمات آستان قدس رضوی در حوزه بهداشت، رفاه و امداد زائرین در ایام میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، بر آمادگی همه بخشها برای میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی، تأکید کرد.
وی در توضیح اقدامات انجامشده اظهارداشت: در آستانه ایام میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع)، مجموعه خدمات رفاهی در حوزههای بهداشت، نظافت، امداد و امانات بهطور ویژه برای خدمترسانی به زائران در آمادهباش کامل، هستند.
مدیر خدمات رفاهی زائرین حرم مطهر رضوی با اشاره به حجم بالای حضور زائران در این ایام تصریح کرد: در این ایام شستوشوی مداوم صحنها و رواقها، عطرافشانی روزانه و پایشهای بهداشتی مستمر، در حال اجرا است.
سبزعلی گفت: دفاتر امانات نیز با ظرفیت مضاعف در حال خدمترسانی به زائران است و سیستم اطلاعرسانی و شمارههای تماس ویژه نیز برای پیگیری وسایل مفقودی راهاندازی شده است. علاوه بر آن، بخشی برای نگهداری افراد گمشده، اعم از کودکان و سالمندان در نظر گرفته شده که از طریق شبکه پیگیری و همکاری خدام، افراد سریعاً به خانوادههایشان، بازگردانده شوند.
وی ادامه داد: در ورودیهای حرم نیز ویلچر و صندلی چرخدار بهصورت امانی در اختیار زائران قرار میگیرد.
مدیر خدمات رفاهی زائرین حرم مطهر رضوی، گفت: با هماهنگی واحد فوریتهای پزشکی، به زائرانی که در حرم مطهر رضوی دچار آسیب یا مشکل جسمی میشوند، امدادرسانی فوری انجام میشود.
سبزعلی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته چایخانههای حرم رضوی افزود: در ایام میلاد، علاوه بر چایخانههای ثابت، گروههای مردمی و موکبها نیز با هماهنگی آستان قدس در توزیع شربت و پذیرایی از زائران مشارکت خواهند داشت.
مدیر خدمات رفاهی زائرین حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: هدف تمام این تلاشها این است که زائران بارگاه منور امام رضا (ع) در ایام فرخنده میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع)، با خاطری آسوده و شرایطی مطلوب به زیارت بپردازند.
انتهای پیام/