فرهنگ میزبانی از زائران رضوی باید کاملا مردمی شود

استاندار خراسان رضوی گفت: فرهنگ میزبانی از زائران بارگاه منور رضوی باید کاملا مردمی شود و مردم این اعتقاد را داشته باشند که بواسطه این اقدام برکت در زندگی آنها جاری خواهد شد.
کد خبر: ۷۷۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۲:۴۵ - 13September 2025

به گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «غلامحسین مظفری» استاندار خراسان رضوی در مراسم شکرانه خدمت ستاد اجرایی خدمات سفر زائرین خراسان رضوی ویژه دهه آخر صفر که در تالار ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: توفیق بزرگی نصیب ما شده که در این دوره خدمتی بتوانیم ضمن اینکه نوکر مردم هستیم، خادم زائران امام رضا (ع) نیز باشیم. باید این فرصت را مغتنم بشماریم و از این فرصت استفاده کنیم.

فرهنگ میزبانی از زائران رضوی باید کاملا مردمی شود

وی افزود: کار بسیار سنگین و پرحجمی بوده و ارقام بالایی است. وقتی آمار دهه پایانی صفر را با برخی استان‌ها مقایسه می‌کنیم، به حجم بالای آمار پی می‌بریم، اما براساس تجربه استان از گذشته‌های دور تا امروز، این خدمات به بهترین شکل ممکن ارائه شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امسال بار اصلی این خدمات به دوش مجموعه‌های غیردولتی بود، تصریح کرد: این مجموعه‌ها با همه وجود زحمت کشیدند. امسال هیئت‌های مذهبی نقش پررنگ‌تری داشتند که جای تشکر و قدردانی دارد. میزبان اصلی این عزیزان، همه مردم هستند. پویش‌هایی که در این ایام انجام شد، باید گسترش و استمرار پیدا کند.

مظفری ادامه داد: این فرهنگ میزبانی باید کاملا مردمی شود و مردم این اعتقاد را داشته باشند که برکت در زندگی آنها جاری می‌شود. وقتی آمار را برای دیگران تبیین می‌کنیم، برایشان عجیب است که دوبرابر جمعیت مراسم اربعین به مشهد می‌آیند، با این تفاوت که زمان کوتاه‌تر است.

وی یادآور شد: اتفاق خوبی که امسال در جلسه شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور رخ داد، این بود که دهه پایانی صفر به ستاد اربعین متصل شد، در نتیجه توجه و عنایت ملی بیشتر خواهد شد. باید تلاش کنیم بودجه ستاد را افزایش دهیم و سهم مناسبی را نیز برای برنامه‌های دهه پایانی صفر در خراسان داشته باشیم. بخش زیادی از کیفیت خدمات به منابع مالی برمی‌گردد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی مراسم‌ها باید مردمی‌بودن آن باشد، خاطرنشان کرد: باید این بخش را تقویت کنیم. برای سال آینده منتظر اردیبهشت نشویم تا ستاد را راه‌اندازی کنیم، از همین الان نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را بررسی کنیم. برای ما مهم است کیفیت خدمات به زائران رضوی، سال‌به‌سال ارتقا پیدا کند. تمرین کنیم برای سال آینده اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار