لاریجانی در آخرین روز رزمایش پیامبر اعظم:

مهمترین سرمایه نظام اسلامی برای سرافرازی سیستان و بلوچستان به کار گرفته شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای امنیتی که امروز در ایران بر قرار است با چشم باز سرمایه گذاری شده است و اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان مستقر است نشان از این دارد که نظام مهمترین سرمایه خود را برای سرافرازی این استان عزیز به کار گرفته است.
کد خبر: ۷۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ - 14April 2016

مهمترین سرمایه نظام اسلامی برای سرافرازی سیستان و بلوچستان به کار گرفته شده است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در تجمع بزرگ وحدت و امنیت در آخرین روز رزمایش پیامبر اعظم با بیان اینکه دست هایی در منطقه هستند که باعث بوجود آمدن بیماری مزمن نا امنی در منطقه شده و در تلاشند تا این بیماری از بین نرود، اظهار داشت: در صورت به وجود آمدن امنیت، توسعه و پیشرفت در انتظار کشورهای منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در تجمع بزرگ وحدت و امنیت که در سومین و آخرین روز رزمایش پیامبر اعظم برگزار شد با قدردانی از دست اندرکارانی که این رزمایش پر معنا را برگزار کردند اظهار داشت: این مانور قدرتی مهم برای نشان دادن پیام وحدت و امنیت است.

وی افزود: دست هایی در منطقه هستند که باعث بوجود آمدن بیماری مزمن ناامنی در منطقه شده و در تلاشند تا این بیماری از بین نرود؛ چرا که در صورت به وجود آمدن امنیت، توسعه و پیشرفت در انتظار کشورهای منطقه خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ایران را کشوری با ثبات و لنگر منطقه دانست و ادامه داد : این کشور 80 میلیونی که امام خمینی آن را سامان داد امروز از رهبری با درایت برخوردار است؛ اما برخی دولت ها به دنبال این هستند تا برای ایران با ثبات، مزاحمت ایجاد کنند و اجازه ندهند تا در کنار عربستان و ترکیه قرار گیرد؛ در واقع آنها به دنبال این هستند تا هر کدام از این کشورها را همانند لیبی و مصر به درگیری های گوناگون گرفتار کنند.

وی ایجاد تفرقه و بدبینی و میان مذاهب را موضوعی مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: از دیرباز استعمارگران به دنبال این خط بودند، در صورتی که مسلمانان در اصول کلی و حتی بسیاری از جزئیات شریعت، اختلافی ندارند؛ پس این بساطی که امروز به راه افتاده، اقراضی را در پشت سر دارد چرا که اتحاد مسلمان شکستی بزرگ برای استکبار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به اتحادی که پس از فتوای آیت الله سیستانی میان اقشار مختلف عراق بوجود آمد اشاره کرد و افزود: تروریستها بهدنبال ایجاد فتنه و برهم زدن ایناتجاد هستند. ما امروز در سوریه، لیبی، افغانستان و پاکستان هم شاهد این مشکلات هستیم که این تفرقه باعث سایش قدرت ملل اسلامی می شود.

دکتر لاریجانی عقب افتادگی کشورها را نتیجه مشکلات امنیتی دانست و اظهار داشت: بعد از بوجود آمدن ناامنی، سرمایه گذاری صورت نمی گیرد و به تدریج کشور دچار عقب افتادگی و ضعیف میشود، کشور ضعیف ضعیف نیز در صحنه بین المللی تاصیری ندارد.

وی افزود: برای امنیتی که امروز در ایران بر قرار است با چشم باز سرمایه گذاری شده است و اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان مستقر است نشان از این دارد که نظام مهمترین سرمایه خود را برای سرافرازی این استان عزیز به کار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری این رزمایش در سیستان و بلوچستان گفت: ما این توان را داریم که امنیت را برای همه استان ها برقرار کنیم تا زمینه توسعه در برنامه پنج ساله بعدی فراهم شود.

وی نقش حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا را در ساماندهی استراتژی امنیت ساز برای ایران و منطقه بی بدیل دانست و افزود: نقش ایشان برای مقابله با سیاست های استکباری در بی سامان ساختن منطقه و اصرار ایشان برای آنکه دولت چارچوب لازم را برای ساماندهی امنیت در داخل کشور ایجاد کند بی نظیر است و یکی از دلایلی که امروز ما در منطقه اقتدار داریم همین است.

دکتر لاریجانی نقش همه نیروهای مسلح را در ایجاد امنیت در منطقه مهم دانست و افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، نیروهایی آبدیده و ورزیده هستند و سپاه نیز نیرویی زبده برای ایجاد امنیت چه در داخل و در در خارج از مرزهای ایران اسلامی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی استان سیستان و بلوچستان را مرزبان ارزشمند ایران اسلامی در حوادث گوناگون دانست و افزود: امنیت این استان برای ما آنقدر با ارزش بوده است که نیروی زمینی سپاه بیاید و امنیت را برای ما برقرار کند. و در این میان از نقش کلیدی برادران اهل سنت نیز نمی توان چشم پوشی کرد.

وی خاطر نشان کرد: ساماندهی یک راه روشن برای آینده سیستان و بلوچستان مطرح است و مساله منطقه آزاد در سیستان نیز در مجلس مطرح بوده و بایگانی نشده است و ما هم راضی هستیم این منطقه ایجاد شود.باید زیربناهای اساسی در سیستان تکمیل شود و مساله گاز بسیار مهم است و باید سرمایهگذاری عظیمی صورت می گرفت که این کار در حال انجام بوده و ظرف سال آینده تکمیل میشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: پروژه راهآهن شمال به جنوب یک پروژه استراتژیک است که باید انجام شود و زمینههایی برای سرمایهگذاری خارجی در این استان در حال انجام است بنابراین توسعه امنیت پایدار باید حتما عقبه عمیق داشته باشد و ما باید این مساله را تقویت کرده و اولویت بدهیم.سواحل مکران و مرز طولانی با کشورهای همسایه نیز یک مزیت است و با داد و ستدهای مالی میتوان باعث پیشرفت شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار