حسین الله کرم از فرماندهان دفاع مقدس:

شهیدکاظم رستگار، سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان را آموزش داد

حسین الله‌کرم با اشاره به آموزش نیروهای حزب‌الله در لبنان خاطرنشان کرد: می‌توان گفت: سیدحسن نصرالله توسط شهید رستگار به این جایگاه رسید چون نخستین گروهی که حزب‌الله لبنان را آموزش داد و آنها را به این سطح از آمادگی رساند حاج کاظم رستگارها بودند
کد خبر: ۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹ - 30June 2013

شهیدکاظم رستگار، سیدحسن نصرالله و حزب الله لبنان را آموزش داد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حسین الله کرم از فرماندهان دفاع مقدس در مراسم تشییع پیکر پدر سردار شهید کاظم نجفی رستگار گفت: بیشتر فرماندهان لشکر حضرت رسول(ص) و تیپ 10 سیدالشهدا(ع) تهران از بچههای شهرستانی بودند. در بین این ها فرماندهانی همچون حاج احمد متوسلیان و حاج کاظم رستگار از برجستهترین فرماندهان به حساب میآمدند که تهرانی بودند.

وی ادامه داد: باید بگویم شهید رستگار مانند این حرم، یعنی حضرت عبدالعظیم حسنی قبله دینی مردم به حساب میآید. او قبله انقلابیگری، فرماندهی نیروهای بسیجی و ولایتمداری بود.

اللهکرم با اشاره به آموزش نیروهای حزبالله در لبنان خاطرنشان کرد: میتوان گفت، سیدحسن نصرالله توسط شهید رستگار به این جایگاه رسید چون نخستین گروهی که حزبالله لبنان را آموزش داد و آنها را به این سطح از آمادگی رساند حاج کاظم رستگارها بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به دو نکته در رابطه با حاج کاظم رستگار افزود: رفتار حاج کاظم رستگار چگونگی اطاعت از ولایت فقیه را به ما آموزش میدهد. شهید کاظم رستگار سال 61 طی نامهای که به امام خمینی(ره) نوشت، یادآور شده بود اینگونه که در تابستان و زمستان بجنگیم باعث میشود عراق تمرکز قوای بیشتری داشته باشد و شکست بخوریم. حضرت امام خمینی (ره) نیز به او فرموده بودند: من وضع موجود را متوجه هستم اما شما باید همچنان بجنگید. شهید رستگار که در آن جایگاه بالای فرماندهی قرار داشت این فرمایش امام را پذیرفت و در جایگاه رزمندگی نیز از فرمانده خود اطاعت کرد.

الله کرم در بخشی دیگر از سخنانش گفت: بعضیها فکر میکنند این انتخابات به سمت سازش میرود. باید بگویم که اثر خون این کاظم رستگارها امکان تزلزل در هیچ مسیر مقاومتی را نمیدهد و همواره پرچم حق را برپا خواهیم کرد و آن را به اهتزاز درخواهیم آورد. اما یادمان باشد که باید در مسیر شهدا حرکت کنیم چرا که مسیر شهدا راه مقاومت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار