فرمانده انتظامی ایلام:

رسانه ها در فرهنگ سازی و کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند

فرمانده انتظامی ایلام گفت: رسانه‌ها در فرهنگ سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسیار تعیین کننده‌ای بر عهده دارند.
کد خبر: ۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ - 17April 2016

رسانه ها در فرهنگ سازی و کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری دارند

به گزارش دفاع پرس از ایلام، سردار علی دولتی، با قدردانی از همراهی رسانه ها و خبرگزاری های این استان با پلیس در اجرای برنامه های ناجا در سال گذشته، اظهار کرد: امید است در سال ۹۵نیز با تلاش تمامی مجموعه ها و دستگاه های اجرایی و رسانه ها شاهد توفیق بیش از پیش مردم در همه زمینه به ویژه از لحاظ اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب باشیم.

 وی، مشکلات ترافیکی و آمار بالای نزاع را از موارد مبتلا به و آسیب های اجتماعی استان ایلام برشمرد و افزود: بدون شک در سایه فرهنگ سازی از سوی رسانه ها و ترغیب مردم به رعایت قوانین و مقررات این مشکلات نیز به شکل قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت.

 فرمانده انتظامی ایلام، ادامه داد: خوشبختانه در سایه تلاش مجموعه ناجای استان میزان وقوع جرائم در ایلام کاهش یافته و طی ۲۰روز ابتدایی سال جاری نیز شاهد کاهش ۹درصدی جرائم ، ۴۰درصدی تصادفات منجر به فوت و افزایش ۲۸درصدی کشفیات مواد مخدر بوده ایم که این موفقیت ها در سایه همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرای برنامه های پلیس حاصل شده است.

 سردار دولتی، به در پیش بودن مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اشاره کرد و یادآور شد: نیروی انتظامی از تمامی ظرفیت و امکانات خود برای تامین نظم و امنیت این انتخابات بهره خواهد گرفت و در صورت نیاز نیروهای مرزبانی، پلیس های افتخاری و بسیج نیز برای کمک به برگزاری هرچه بهتر این امر بکارگیری خواهند شد.

 وی، با اشاره به بروز برخی مشکلات در مرحله نخست انتخابات در شهرستان دره شهر، تاکید کرد: برخی رسانه ها در این زمینه خوب عمل نکردند و پیش از پایان رای گیری با بیان برخی اخبار ناصحیح و انتشار شایعات باعث تشویش اذهان عمومی شدند که منجر به برخی تجمعات و سوء استفاده افراد سودجو شد.

 سردار دولتی، با تاکید بر اینکه حضور به موقع پلیس در این حوزه مانع از بی نظمی و اخلال شد، گفت: برخی افرادی که در این تجمعات حضور داشتند نه حامی نامزدی خاص بوده و برخی نیز حتی در انتخابات شرکت نکرده و فقط قصد سوء استفاده از فضای انتخابات را داشتند که با هوشیاری پلیس در این کار خود ناکام ماندند.

 رئیس پلیس استان ایلام، با اشاره به گسترش فعالیت های فضاهای مجازی، خاطرنشان کرد: پلیس فتای استان با رصد دقیق فضای مجازی و نظارت دقیق بر عملکرد سایت ها ضمن شناسایی افرادی که در شبکه های اجتماعی اقدام به نشر اکاذیب و بیان مسائل غیر واقعی کنند، در سریع ترین زمان ممکن با متخلفان با همکاری دستگاه قضایی برخورد می کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار