سردار مسجدی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

راویان دفاع مقدس در طول سال در یادمان‌های شهدا فعالیت خواهند داشت/ خاطره عبور از ارتفاعات سخت بازی‌دراز

مسئول کمیته راویان سپاه و بسیج با بیان اینکه وظیفه راویان آشنا کردن مردم با فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: این راویان در طول سال در یادمان‌های شهدا فعالیت خواهند داشت.
کد خبر: ۷۸۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ - 04May 2016

راویان دفاع مقدس در طول سال در یادمان‌های شهدا فعالیت خواهند داشت/ خاطره عبور از ارتفاعات سخت بازی‌دراز

سردار روشندل "ابوالفضل مسجدی" مسئول کمیته راویان سپاه و بسیج در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس به ذکر خاطراتی در خصوص عملیات بازی دراز که اردیبهشت ماه سال 60 برگزار شد پرداخت و گفت: شب عملیات در پایین ارتفاعات بازی دراز در مدرسهای در روستا شیشه راه مستقر بودیم. محسن وزوایی برای آخرین بار نیروها را توجیه کرد. در آن عملیات من جزو نیروهای گردان یک سپاه بودم که به همراه سایر گردانها آماده شدیم تا عملیات بازی دراز را انجام بدهیم.

وی اضافه کرد: آن شب یکی از رزمندگان خوابی دید که موید این بود که امام زمان(عج) یاری دهنده رزمندگان خواهد بود. 

مسجدی گفت: عملیات بازی دراز عملیات بسیار سختی بود چون باید از دامنه ارتفاعات صعب العبور خود را به بالای قله 1150 میرسانیدم و در همین دامنهها چون عراق مسلط بر ما بود آتش شدیدی از تیربار و خمپاره بر روی سر خود تحمل میکردیم.

این جانباز و رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با همهی این سختیها با استعانت از امدادهای غیبی خود را به بالای ارتفاعات کشاندیم و از میدانهای مینی که بر سر راهمان بود عبور کردیم. این میدانهای میدان از زیر سنگرهای عراق تا میانهی دامنه ارتفاعات ادامه داشت. در این میدان مینهای پدالی، سوسکی و... بود.

وی تصریح کرد: در قله 1100 درگیری با عراقیها تن به تن شد. سلاح ما ژ3 بود و برخی از این سلاحها به دلیل اینکه غبار گرفته بود دیگر کار نمیکرد. وقتی عراقیها را به سختی به عقب زدیم، در مقابل پاتکشان از نارنجکهای به غنیمت گرفته شده با نام مصری استفاده میکردیم.

مسجدی با بیان اینکه در آن ماههای آغازین جنگ امکانات ما بسیار کم بود و در مقابل ارتش عراق مهمات و تجهیزات پیشرفته و فراوانی داشت، اظهار کرد: شهید غلامعلی پیچک با سه موشک تاو به روی ارتفاع آمد. تصور میکردیم این سه موشک تاو عراق را زیر و رو میکند. هر سه موشک شلیک شد اما اتفاقی نیافتد. شهید پیچک در آن غروب دلگیر نگاهی به اطراف انداخت و دستور عقب نشینی داد تا نیروهای دیگری جایگزین ما شوند.

مسئول کمیته راویان سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: این حماسه آفرینیها، اتفاقات و وقایع باید به نسل حاضر انتقال پیدا میکرد لذا کاروانهای راهیان نور به سمت مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شدند و راویان مردم را در جریان حماسهآفرینیها قرار دادند و با فرهنگ دوران دفاع مقدس آشنا کردند. این راویان در طول سال در یادمانهای دفاع مقدس فعالیت داشته و دارند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار