تأکید استاندار ایلام بر ترویج فرهنگ کار و تلاش

استاندار ایلام، گفت: فرهنگ کار و تلاش به‌عنوان یکی از محورهای فعالیت شورای فرهنگ عمومی در سال جاری، باید در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان به‌خوبی تبیین شود.
کد خبر: ۷۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ - 18April 2016

تأکید استاندار ایلام بر ترویج فرهنگ کار و تلاش

به گزارش دفاع پرس از ایلام، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان در دفتر نماینده ولیفقیه در استان و امامجمعه ایلام، اظهار کرد: باید برای کارهای فرهنگی در طول سال، یک بودجه مستقل در نظر گرفته شود.

 وی، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور قاریان و حافظان استان واسط عراق در استان ایلام برای شرکت در مسابقات قرآنی، ابراز کرد: مسئولان استان واسط نیز از حافظان و قاریان استان ایلام برای حضور در این استان دعوت کردهاند که انتظار میرود هیئتی از قاریان ایرانی اعزام شوند.

استاندار ایلام، در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری بهعنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تصریح کرد: باید زمینهای فراهم شود که فرهنگ کار و تلاش در بین آحاد مردم استان نهادینه شود و شورای فرهنگ عمومی استان، در این زمینه باید برنامهریزی لازم را انجام دهد.

مروارید، یادآور شد: باید نگاه به کار و تلاش را در بین جوانان را تغییر داد و از فرهنگ پشتمیزنشینی دور کرد، بسیاری از کشورهای تازه پیشرفته، با کار و تلاش توانستهاند، امروز خود را در اقتصاد جهانی مطرح کنند و باید راهکارهای توسعه فرهنگ کار و تلاش را در بین مردم شناسایی و کاربردی کرد.

وی، ابراز کرد: کمیته مشارکتهای مردم ستاد اربعین حسینی در سال جاری نیز باید از هماکنون فعالیت خود را آغاز کرده و کمیتههای 10 گانه ستاد اربعین حسینی در سال جاری نیز برقرار بوده و باید از هماکنون سازماندهی لازم صورت گیرد و در شهرستان مهران نیز، باید اقدامات لازم هر چه سریعتر انجام شود.

 استاندار ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: استان ایلام در سال گذشته، پذیرای حجم زیادی از زائران حسینی بود و بهخوبی توانست از انجام این وظیفه مهم برآید که امسال نیز با همکاری مردم و مسئولان، این امر بهتر از سال گذشته تحقق خواهد یافت.

 گفتنی است، در این نشست، اعضای شورای فرهنگی عمومی استان در محورهای برگزاری هفته قرآن و عترت در استان ایلام، جمعآوری کمکهای مردمی برای ستاد بازسازی عتبات عالیات و برگزاری اربعین حسینی در استان ایلام، باهم بحث و تبادلنظر کردند.

نظر شما
پربیننده ها