با حضور مرتضی سرهنگی:

مراسم رونمایی از کتاب زندان موصل در سبزوار برگزار شد

مراسم رونمایی از کتاب زندان موصل با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، جواد کامور بخشایش نویسنده در تالار کاشفی سبزوار برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ - 19April 2016

مراسم رونمایی از کتاب زندان موصل در سبزوار برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، مراسم رونمایی از کتاب زندان موصل با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، جواد کامور بخشایش نویسنده در تالار کاشفی سبزوار برگزار شد.

سرهنگی در این مراسم در خصوص این کتاب گفت: کتاب«زندان موصل» به قلم جواد کامور بخشایش خاطراتی از علیاصغر رباط جزی، آزادهی سرافراز سبزواری است که ۱۰ سال از عمر خود را در اردوگاههای مختلف یک، دو، سه و چهار موصل به اسارت گذارنده است .

مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با بیان اینکه حواشی کتاب «زندان موصل» به نوعی دایرةالمعارف اسارت است تصریح کرد: این کتاب حاوی اطلاعات جامعی از زندان، اردوگاههای موصل و شخصیتهای دوران اسارت بیان میکند به گونه­ای که منبعی برای شناسایی تاریخ دوران اسارت محسوب میشود.

وی در خصوص علی اصغر رباط جزی بیان کرد: این آزاده سرافراز که در دوران طاغوت نیز سابقه مبارزه با رژیم پهلوی را داشته بعد از پیروزی انقلاب و با آغاز جنگ و در زمانی که تنها سه ماه ازآغاز زندگی مشترکش گذشته پا در جبهه جنگ گذاشته و به اسارت نیروهای عراقی درآمده است.

جواد کامور بخشایش در خصوص تألیف این کتاب بیان داشت: برای تالیف کتاب بیش از ۵۰جلسه مصاحبه با راوی کتاب و ۲۵جلسه با آدم های داستان انجام شد.

وی همچنین با اشاره به تجربه موفق کتاب زندان موصل ادامه داد: بعد از این کتاب بنا دارم تا خاطرات رضا سیف اللهی از فعالان تسخیر لانه جاسوسی را به رشته تحریر در آورم.

کامور بخشایش ادامه داد: هدف از تألیف خاطرات سیف اللهی چگونگی ،چرایی زمینه ایجاد تسخیر لانه جاسوسی براساس خاطرات رضا سیف اللهی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار