پست یزد در جمع برترین‌های کشور

مدیرکل پست استان یزد از کسب رتبه دوم ملی این اداره کل در ارزیابی‌های عملکردی و راه اندازی سرویس جدید "پست امن" برای حفاظت از مرسولات باارزش خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۴ - ۰۹:۴۳ - 07October 2025

«حمیدرضا آقاجانی» مدیرکل پست استان یزد در نشستی با اصحاب رسانه که صبح امروز در محل اداره کل پست استان برگزار شد  با اعلام این خبر اظهار داشت: "اداره کل پست یزد در ارزیابی کارت امتیازی متوازن (BSC) موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است. این موفقیت مرهون تلاش بی‌وقفه همکارانم در سراسر استان و اجرای طرح‌های نوآورانه در حوزه خدمات پستی است. 

پست یزد در جمع برترین‌های کشور

وی در تشریح دستاورد‌های پست یزد اظهار داشت: در زمینه توسعه زیرساخت و گسترش شبکه: هم اکنون خدمات پستی در استان از طریق ۱۸ دفتر پستی دولتی،۷۶ دفتر پیشخوان دولتی شهری، ۱۳ دفتر پیشخوان ICT روستایی و ۸۷ نمایندگی روستایی ارائه می‌شود. روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار مرسوله پستی در استان توزیع می‌گردد. 

آقاجانی در زمینه هوشمندسازی خدمات هم گفت: سرویس TDS را برای اطلاع‌رسانی زمان توزیع مرسوله از طریق پیامک و سرویس POD را برای تأیید الکترونیک تحویل مرسوله راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین دفاتر را به ژنراتور و UPS مجهز کرده‌ایم تا خدمات حتی در زمان قطعی برق بدون وقفه ارائه شود. 

مدیرکل پست استان در خصوص ساماندهی نشانی‌ها ابراز داشت: عملیات میدانی در ۳۷۲ روستا و داده‌آمایی در ۲۸۷ روستا انجام شده و پلاک‌گذاری در ۴ نقطه شهری و ۸ نقطه روستایی به پایان رسیده است. 

وی تصریح کرد: همچنین در خصوص توسعه همکاری‌های بین‌سازمانی:۱۶۰ قرارداد فعال با سازمان‌های دولتی،۵۲ قرارداد انبوه با تولیدکنندگان و ۴۳ قرارداد در حوزه بازار الکترونیک منعقد کرده‌ایم. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با ثبت احوال و سازمان اوقاف داشته‌ایم. 

آقاجانی در ادامه از راه‌اندازی سرویس جدید "پست امن" خبر داد و گفت:متأسفانه در گذشته شاهد مواردی از مفقودی مرسولات باارزش بودیم. سرویس پست امن با هدف ایجاد امنیت کامل برای ارسال مرسولات گران‌قیمت راه‌اندازی شده است. 

وی ارسال مرسولات تنها از طریق دفاتر مشخص و تحت نظارت،تحویل حضوری در باجه به جای توزیع توسط نامهرسان،قابلیت رهگیری کامل در تمام مراحل از مبدأ تا مقصد،حذف کامل ریسک تخلف در مسیر توزیع را ویژگی‌های این سرویس جدید برشمرد و افزود: این سرویس در حال حاضر به صورت پایلوت در چند شهر بزرگ از جمله تهران در حال اجراست و برنامه داریم در آینده نزدیک این خدمات را در استان یزد نیز راه‌اندازی کنیم. هدف نهایی ما ارائه خدماتی مطمئن و ایمن به مشتریان و احیای اعتماد عمومی به سیستم پستی کشور است. 

وی با تشکر از همراهی مردم و اصحاب رسانه، بر تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت خدمات پستی در استان تأکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار