مبلغان مجازی فعال جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در قم تجلیل شدند

آیین تجلیل از مبلغان و فعالان فضای مجازی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه امروز پنجشنبه با حضور جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه و طلاب فعال در عرصه رسانه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۴ - 09October 2025

به گزارش دفاع‌پرس از قم، آیین تجلیل از مبلغان و فعالان فضای مجازی جنگ تحمیلی ۱۲ روزه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری معاون امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه و جمعی از مدیران حوزه‌ها و طلاب فعال در عرصه رسانه در قم برگزار شد.

مبلغان مجازی فعال جنگ تحمیلی ۱۲ روزه در قم تجلیل شدند

حسینی کوهساری طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و تجاوز رژیم صهیونیستی به ایران اسلامی، از تاریخی‌ترین و راهبردی‌ترین حوادث ۱۰۰ سال اخیر بود.

وی افزود: در همان ساعات ابتدایی این جنگ، طلاب و مدیران حوزه با درک صحیح از موقعیت و نگاه جهادی، در خط مقدم تبیین و دفاع رسانه‌ای از آرمان‌های انقلاب و مقاومت قرار گرفتند.

حسینی کوهساری با بیان اینکه این رخداد سبب شکل‌گیری نوعی «سرنوشت واحد اسلامی» در میان امت شد، اظهار داشت: در این جنگ، مسلمانان در سراسر جهان دریافتند که سرنوشت ایران، سرنوشت تمامی امت اسلامی است؛ چنانکه علمای میانمار پس از پیروزی ایران گفتند ما نیز احساس آرامش و امنیت کردیم، زیرا اگر جمهوری اسلامی آسیب می‌دید، نوبت به کشور‌های دیگر می‌رسید.

وی تاکید کرد: قرآن کریم در آیات مربوط به «نصر» و «فتح»، نقشه راه روشنی برای مواجهه با بحران‌ها ترسیم کرده و طلاب فعال در فضای مجازی باید با الهام از این مفاهیم، در مسیر تثبیت پیروزی‌ها و تداوم جهاد تبیینی گام بردارند.

حجت‌الاسلام محمدعلی قربانی مدیر هنری و تبلیغ نوین معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم نیز در این آیین گزارشی از عملکرد تبلیغی و رسانه‌ای طلاب در طول جنگ تحمیلی۱۲ روزه ارائه کرد و گفت: مجموع تولیدات محتوایی و محصولات رسانه‌ای حوزه در این مدت، به بیش از هفت هزار اثر تبلیغی و بصری رسید.

با اشاره به تقسیم تولیدات در سه بخش اصلی «کلام و عقاید»، «سیاست و اجتماع» و «ادیان» اظهار داشت: در این قالب‌ها، در مجموع چهار هزار و ۷۶۳ محتوا تولید شد که بخشی از آنها به طور مستقل منتشر و بخشی نیز در قالب محصولات چندرسانه‌ای در شبکه‌های تبلیغی حوزه توزیع گردید.

قربانی افزود: در بخش تولید محصولات تبلیغی سه محور اصلی دنبال شد؛ شامل سناریو و طرح مکتوب، آثار گرافیکی و موشن‌گرافی و کلیپ و انیمیشن که در مجموع ۲ هزار و ۳۲۲ محصول رسانه‌ای را تشکیل می‌داد.

مدیر هنری معاونت تبلیغ حوزه با بیان اینکه این آثار مجموعاً بیش از ۲۵۵ میلیون بازدید و بازنشر در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ای داشتند، خاطرنشان کرد: این فعالیت گسترده، جلوه‌ای از حضور پرقدرت طلاب در عرصه نبرد نرم و نشان‌دهنده تحول محتوایی حوزه در مواجهه با جنگ روایت‌هاست.

وی گفت: تجربه جنگ تحمیلی۱۲ روزه نشان داد که حوزه علمیه دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در تولید محتوای دینی و انقلابی است و لازم است این توان در تصمیم‌سازی‌های ملی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار