تشریح جزئیات یازدهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان

رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان با تاکید بر لزوم تربیت ابوذر‌های رسانه‌ای برای مقابله با توطئه‌ها، جنگ ترکیبی دشمنان و چالش‌های عصر دیجیتال گفت: جشنواره ابوذر امسال با شعار «خبرنگاران، پرچمداران روایت حقیقت» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۴ - ۱۶:۱۲ - 14October 2025
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «مهدی پارسا» رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان ظهر امروز در نشست خبری یازدهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان گیلان با قدردانی از تلاش اصحاب رسانه در انعکاس اخبار دومین کنگره شهدای استان گیلان اظهار داشت: گیلان پیرترین استان کشور است و می‌طلبد که اصحاب رسانه با تولید محتوا در حوزه فرزندآوری نقش‌آفرین باشند، موانع را شناسایی کنند و مخاطبان خود را نسبت به فواید فرزندآوری و آسیب‌های کاهش جمعیت آگاه سازند.
تشریح جزئیات یازدهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان
وی با تاکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای بدون پیوست رسانه‌ای موفق نخواهد بود افزود: جشنواره رسانه‌ای ابوذر بیش از ده سال است که به‌صورت مستمر در استان برگزار می‌شود، طی این سال‌ها بیش از ۱۲ هزار اثر رسانه‌ای در گیلان تولید و مورد داوری قرار گرفته که این موضوع نشان از پویایی جبهه رسانه انقلاب دارد.
 
پارسا با بیان اینکه دشمن درصدد القای ناامیدی و ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت است، اظهار داشت: جشنواره ابوذر امسال با شعار «خبرنگاران، پرچمداران روایت حقیقت» برگزار خواهد شد تا نقش اصحاب رسانه در روایتگری دستاورد‌های انقلاب اسلامی و مقابله با جریان تحریف پررنگ‌تر شود.
 
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان درباره محور‌های این دوره از جشنواره تصریح کرد: این دوره دارای ۱۰ محور اصلی و ۶ محور بومی است؛ محور‌های اصلی شامل شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه با صنعت و تولید، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده و جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و بخش ویژه روایت پیشرفت است.
 
وی ادامه داد: محور‌های بومی نیز شامل جایگاه گیلان در بازار‌های جهانی، چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در گیلان، مسجدمحوری و ظرفیت دینی مساجد، بیکاری و اشتغال جوانان، اقتصاد دریامحور و نقش آن در توسعه استان و فرصت‌ها و ظرفیت‌های توسعه شهری و گردشگری لاهیجان خواهد بود.
 
پارسا درباره قالب‌های شرکت در جشنواره گفت: آثار در قالب‌های گزارش خبری، یادداشت و سرمقاله، تیتر، مصاحبه، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، گزارش ویدیویی، مستند، کلیپ و پادکست پذیرفته می‌شود.
 
به گفته وی آثار تولیدی باید از اول دی‌ماه ۱۴۰۳ تا ۳۰ آذرماه ۱۴۰۴ در رسانه‌های مکتوب یا مجازی منتشر شده باشند و هر خبرنگار می‌تواند ۵ اثر در هر قالب ارسال کند؛ آثار برتر هر قالب نیز به جشنواره کشوری ابوذر ارسال خواهد شد.
 
تربیت ابوذر‌های رسانه‌ای برای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن
 
رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با تأکید بر اینکه جشنواره ابوذر در تمام این سال‌ها بدون وقفه برگزار شده است، گفت: استمرار این رویداد نشان‌دهنده اهمیت این جشنواره و جایگاه رسانه در جبهه انقلاب است؛ ابوذر در واقع نماد صداقت، شجاعت و بیان حقیقت بدون ترس است.
 
پارسا یکی از اهداف این جشنواره را تربیت ابوذر‌های رسانه‌ای برای مقابله با توطئه‌ها، جنگ ترکیبی دشمنان و چالش‌های عصر دیجیتال عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش دارد میان مردم و حاکمیت فاصله بیندازد و یأس و ناامیدی را در جامعه القا کند بنابراین رسانه‌ها باید با جریان‌سازی دستاورد‌های نظام اسلامی و تبیین موفقیت‌های انقلاب در جهت افزایش سطح آگاهی جامعه نقش‌آفرین باشند.
 
وی با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ویژه مناطق مختلف گیلان گفت: استان گیلان از پتانسیل‌های ویژه‌ای در حوزه‌های اقتصاد، گردشگری و توسعه شهری و روستایی برخوردار است که می‌طلبد توسط اصحاب رسانه به‌درستی معرفی شوند.
 
به گفته رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان هدف از برگزاری جشنواره ابوذر، شناسایی و پرورش استعداد‌های رسانه‌ای، ارتقای کیفیت تولیدات، تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی، مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن، افزایش آگاهی عمومی و تحقق جهاد تبیین است.
 
وی با اشاره به اینکه این جشنواره باید به حل مشکلات محلی نیز کمک کند، از برگزاری دومین رویداد دیده‌بان رسانه در استان گیلان خبر داد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها