مدیرکل صدا و سیمای یزد: برای پیشرفت استان، "قرارگاه رسانه‌ای" تشکیل می‌دهیم

مدیرکل صدا و سیمای یزد با تأکید بر نقش محوری رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: معتقدم پیشرفت استان در گرو تشکیل "قرارگاه رسانه‌ای" است. اگر رسانه‌ها به عنوان بازو‌های توانمند نظام قرار گیرند و مسیر را همراهی کنند، اتفاق خوبی می‌افتد.
کد خبر: ۷۸۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۴ - ۲۰:۲۷ - 20October 2025

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد؛ احسان کریمی امشب دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان یزد، با بیان اینکه درب مرکز صدا و سیمای یزد بر روی همه دوستان باز است اظهار داشت: باید همه ما رسانه ها ماهی یک بار با هم جلسه داشته باشیم. ما حاضریم میزبانی این جلسات صمیمی را حتی به صورت صبحانه کاری بر عهده بگیریم.

مدیرکل صدا و سیمای یزد: برای پیشرفت استان،

صدرنشینی در جذب مخاطب

کریمی با استناد به نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، از کسب رتبه اول کشوری توسط سیمای مرکز یزد در تابستان امسال از لحاظ میزان مخاطب خبر داد و افزود: در بخش رادیو نیز موفق به کسب رتبه دوم کشور شده‌ایم. برنامه‌هایی مانند «خونه زندگی» در تلویزیون و «پنج دری» در رادیو از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های ما هستند.

پیشرفت استان در گرو تشکیل "قرارگاه رسانه‌ای"

مدیرکل صدا و سیمای یزد با تأکید بر نقش محوری رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: معتقدم پیشرفت استان در گرو تشکیل "قرارگاه رسانه‌ای" است. اگر رسانه‌ها به عنوان بازو‌های توانمند نظام قرار گیرند و مسیر را همراهی کنند، اتفاق خوبی می‌افتد. از سوی دیگر، اگر از نقد مسئولی بترسیم، آن جامعه رشدی نخواهد داشت.

راه‌اندازی مرکز رشد و هنرستان تخصصی

وی از راه‌اندازی "مرکز رشد" با چندین باشگاه تخصصی از جمله سرود و نماهنگ، تولیدات نوین رسانه و فیلمنامه‌نویسی در این مرکز خبر داد و گفت: هدف ما معرفی یزد به عنوان "پایتخت سرود ایران" است.

کریمی همچنین از راه‌اندازیدومین "هنرستان صدا و سیما" در کشور در یزد خبر داد و گفت: ثبت‌نام در این هنرستان از سال آینده به صورت حرفه‌ای آغاز می‌شود.

تولید سریال فاخر ملی

مدیرکل صدا و سیمای یزد از تولید یک سریال فاخر با موضوع جمعیت و فرزندآوری در یزد خبر داد که حدود ۲۰۰ بازیگر دارد و برای پخش از شبکه‌های ملی تولید می‌شود.

طرح "یزد، قلب ایران" برای معرفی شهرستان‌ها

کریمی از اجرای طرح ابتکاری "یزد، قلب ایران" خبر داد و توضیح داد: بر اساس این طرح، هر هفته به صورت متمرکز به معرفی یک شهرستان استان می‌پردازیم تا مسائل، ظرفیت‌ها، آداب و رسوم، شهدا و فرهیختگان آن بیشتر دیده شود.

توسعه دفاتر خبری و افزایش بانک کارشناسان

وی با اشاره به وجود ۱۸ دفتر خبری در استان، بر توسعه این دفاتر تأکید کرد و از افزایش تعداد کارشناسان مرکز از ۴۰ نفر به ۳۰۰۰ نفر خبر داد که امکان استفاده از نظرات متخصصان با گرایش‌های مختلف را فراهم کرده است.

در پایان، کریمی از همه صاحب‌نظران، نخبگان و مردم دعوت کرد تا طرح‌ها و ایده‌های خود را برای تولید و بهبود برنامه‌ها به صدا و سیمای یزد ارائه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار