امیر پوردستان در دیدار با وابستگان نظامی:

ارتش متجاوزان را سخت تنبیه می‌کند/ قدرت ما مبتنی بر دکترین بازدارندگی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش، گفت: ارتش ایران با برخورداری از ظرفیت‌هایی چون سلاح‌های متعارف جدید و بومی آماده مقابله با تهدیدات نوظهور و دفع مقتدرانه هرگونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین است.
کد خبر: ۷۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ - 21April 2016

ارتش متجاوزان را سخت تنبیه می‌کند/ قدرت ما مبتنی بر دکترین بازدارندگی است

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم دیدار با وابستگان نظامی کشورهای همسایه به مناسبت 29 فروردین روز ارتش که در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزارشد، گفت: سیاست های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای کرامت انسان ها، توسعه اصل برابری، عدالت و رعایت حقوق متقابل در مناسبات بین الملل و تحکیم و گسترش روابط دوستانه با همه کشورها و ایجاد وحدت و همدلی بین اقوام، مذاهب و ادیان مختلف بنا نهاده شده است.

وی افزود: ایران کشوری پهناور و مقتدر است که با همه ملل و کشورهای صلح دوست و پایبند به روابط و مناسبات عادلانه و بشردوستانه دارای روابط مستحکم بوده و بالعکس مخالف قدرت های استعماری، زورگو و متجاوز به حقوق دولت ها، ملت ها و انسان ها است.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: صلح و دوستی با همسایگان و توسعه روابط و مناسبات دوجانبه با سایر کشورها سرلوحه سیاست خارجی و دیپلماسی نظامی ما و جزء لاینفک راهبردهای نظام جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی ادامه داد: مدت هاست که در اقصی نقاط جهان به ویژه در شمال آفریقا و جنوب غرب آسیا، با توطئه استعمارگران، افراطی گری و اقدامات وحشیانه تروریستی و جنگ های نیابتی به منظور تجزیه کشورهای اسلامی، ضربه زدن به اسلام و غارت و چپاول سرمایه ها و منابع انرژی منطقه، در حال طرح ریزی و اجراست و مجموعه ای از تروریست ها اعم از عناصر افراطی القاعده، داعش، جبهه النصره، احرار الشام، بکوحرام و سایر گروهک های تروریستی با تحریک و پشتیبانی برخی از دولت های ناآگاه منطقه و هدایت و حمایت کشورهای به ظاهر متمدن و طرفدار حقوق بشر، برابر سناریوهای ابلاغی از سوی نظام سلطه و همراهی کشورهای مرتجع منطقه در حال جنایت علیه بشریت در کشورهای سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان، پاکستان، لبنان و نیجریه است.
 
امیر پوردستان افزود: امروز در پی سیاستهای غلط و دخالتهای نابه جای قدرتهای زیاده طلب اکثرکشورهای جهان درگیر مبارزه با پدیده شوم اقدامات تروریستی هستند و بهای سنگینی را بدین منظور تحمل می نمایند، از اینرو قتل عام زنان و کودکان، تخریب زیرساختهای مهم اقتصادی، ویرانی شهرها و هجوم آوارگان به سایر کشورها و شیوع بیماری ها و مرگ و میر انسانهای بی گناه ناشی از پدیده شوم تروریسم است.
 
وی همچنین گفت: تروریست و افراطی گری پدیده ای منطقه ای نیست که فقط دولت ها  و ملت های منطقه ما با آن مواجه باشند، امروزه افراطی گری و تروریست یک پدیده و مشکل جهانی است که بسیاری از کشورهای جهان حتی اروپایی ها نیز دچار آن هستند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در این رابطه گفت: بنابراین اگر امروز در سوریه، عراق، یمن، لیبی، افغانستان و نیجریه و سایر کشورها سرکوب نشوند دامنه فعالیت های مخرب آن ها به سایر کشورهای جهان از آسیای میانه گرفته تا اروپا و آمریکا نیز گسترش خواهدی یافت.
 
وی ادامه داد: نهال تروریسم در بستر تبعیض، بی عدالتی و پایمال نمودن حقوق ملت ها میروید و با فرهنگ خشونت رشد می کند، پس برای ریشه کن نمودن آن، باید عدالت، صلح و دوستی و محترم شمردن حقوق ملت ها را توسعه داد که به معنای واقعی حقوق همه انسان ها، جوانب ادیان، مذاهب و فرهنگ های بشری را رعایت و از تحریف ادیان الهی برای تکفیر و مخالفت با دیگران جلوگیری نمود.
 
امیر پوردستان تصریح کرد: درد ستیزی و فعالیت های تروریستی رایج در جهان امروز، محصول استعمارگری و واکنش به برده داری و نژاد پرستی دیروز است. همه آنانی که در ایجاد تروریستی و تقویت و تکثیر گروهک های تکفیری در عراق، سوریه، لیبی، افغانستان، پاکستان و حتی اروپا نقش داشتند اکنون به این نتیجه رسیدند که تروریست های دست پرورده آنان، امروزه از کنترل خارج شده و علاوه برسایر کشورها، حامیان و پدیدآوردگان خود را تهدید می کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که راهبردهای غلط و زیاده خواهی برخی از کشورهایی که خود را نماینده جامعه جهانی می دانند نه تنها کمکی به برقراری صلح و ثبات جهانی و منطقی نمی کند در اینکه سیاست های اجتماعی آنان هر روز آتش جنگ را بر می افروزد از طرفی ما معتقدیم تنها راه برقراری صلح و آرامش و توسعه رفاه و امنیت جهانی، احترام به حقوق انسان ها و ملت ها در تعیین سرنوشت خویش است.
 
امیر پوردستان خاطرنشان کرد: مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کردند، با تمامی ظرفیت های خود حاضر به همکاری سازنده و تعامل مبتنی بر احترام متقابل با همه کشورها در جهت حل ریشه مناقشات منطقه ای و بین المللی بوده و آمادگی دارند در مسیر تحکیم و تثبیت صلح و دوستی واقعی در منطقه و جهان تلاش نمایند.
 
وی افزود: بررسی رویدادها و مطالعه تاریخ سیاسی دهه های اخیر گویای این واقعیت است که مشکلات منطقه جنوب غرب آسیا از بیرون و توسط بیگانگان به منطقه تحمیل می شود، اطلاعات مناسبی وجود دارد که آمریکا و هم پیمانانش برای کشورهای منطقه برنامه های گسترده ای تدارک دیدند و قصد دارند نظم و ثبات منطقه را مخدوش و کشورهای اسلامی را براساس قومیت ها و مذاهب تجزیه و انرژی و سرمایه های ملی آنان را غارت کنند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: البته حکومت های نامشروع، غیرمردمی و غیر دموکراتیک منطقه که ملت های خود را از حداقل حقوق نظیر حق رای دادن و رانندگی زنان، حق انجام مراسم و مناسک دینی و مذهبی و برگزاری انتخابات آزاد و تاسیس مجلس قانون گذاری محروم نموده و فعالان سیاسی و مذهبی را صرفاً به بهانه ابراز عقیده به روش قرون وسطایی با شمشیر گردن می زنند، متاسفانه با سیاست های غلط و تبعیض آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی هم سو شده و توسط آنان هدایت می شوند.
 
امیر پوردستان اظهارداشت: طی سالی که سپری شد جمهوری اسلامی ایران با انجام موفقیت آمیز مذاکرات هسته ای به مردم جهان ثابت نمود که با انجام گفتگوهای سازنده و منطقه ای و متکی به اصول و مقررات بین المللی می توان چالش ها و تنش های دیپلماتیک را با عقل و خرد جمعی مرتفع و صلح و دوستی و امنیت را برای مردم جهان به ارمغان آورد.
 
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از موجودیت و منافع ملی خود در مقابل تهدیدات دشمنان از قدرت بسیار بالا و اثرگذار از جمله پرتابگرهای موشک در سطوح تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی، یگانها و نیروهای مؤمن و آموزشدیده در حوزههای زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و نیروهای عملیات ویژه مجهز به تجهیزات کارآمد و بومی است. این نیروهای فداکار در کنار ملت بزرگ و انقلابی ایران، آمادگی کامل برای دفاع از آرمانها و اهداف نظام مقدس خود را داشته، لیکن جمهوری اسلامی ایران از این قدرت صرفا برای ایجاد دفاع و بازدارندگی و بنا به ضرورت استفاده خواهد کرد.
 
وی در پایان اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با محوریت نیروی زمینی و با الهام از روحیه شهادتطلبی و ایثارگری با اقتدار کامل و ارتقای تواناییهای رزمی و نیز برخورداری از سلاحهای متعارف جدید و بومی آماده مقابله با تهدیدات نوظهور و دفاع از منافع ملی و دفع مقتدرانه هرگونه تجاوز علیه کشور و تنبیه سخت متجاوزین است. این ادعا طی دوران 8 سال دفاع مقدس و نیز دور کردن تهدید گروهکهای تکفیری و تروریستی از مرزهای کشورمان طی سال گذشته به روشنی به اثبات رسیده است.
نظر شما
پربیننده ها