بیانیه اداره کل حفظ آثار قم؛

اقدام و عمل سبزپوشان سپاه، خاری در چشم دشمنان سیه روز است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم با صدور بیانیه ای به مناسبت سالروز تشکیل سپاه اعلام کرد: اقدام و عمل بهنگام سبزپوشان سپاه پاسداران، همچون خاری بزرگ در چشم دشمنان سیه روز اسلام است.
کد خبر: ۷۸۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ - 21April 2016

اقدام و عمل سبزپوشان سپاه، خاری در چشم دشمنان سیه روز است

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم به مناسبت سالروز تاسیس سپاه آمده است: دوم اردیبهشت سال 58 یعنی تنها حدود 70 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب شکوهمند اسلامی با تدبیر حکیمانه خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تاسیس نمودند و بدینوسیله صف مستحکمی از جوانان انقلابی را همچون بنیانی مرصوص در برابر استکبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی این انقلاب، ایجاد کردند.

در حقیقت هدف از تشکیل سپاه بر اساس اصل 150 قانون اساسی، حراست از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تلاش در جهت تحقق آرمان های الهی نظام اسلامی به همراه دیگر نیروهای مسلح کشور و همراه با افزایش توان دفاعی بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بدو تاسیس جزء نیروهای شهری محسوب می شد، امّا با توجّه به شرایط خاص جامعه مأموریت حفظ نظم و امنیت عمومی و مقابله با شرارت های ضد انقلاب و ... را عهده دار شد؛ با شروع جنگ تحمیلی، این نهاد مقدّس با بسیج نیروهای مردمی به دفع حملات دشمنان پرداخت و برای حفظ و استمرار نظام مقدّس جمهوری اسلامی به صحنه های مبارزه علیه استکبار جهانی پا گذاشت به طوری که حماسه آفرینی های نیروهای جان برکف سپاه و بسیج، هیچگاه از اذهان ملت محو نخواهد شد.

خدمات بی وقفه سپاه پاسداران بعد از جنگ نیز علاوه بر ماموریت اصلی و کلی پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور، به عرصه های یاری رسانی به دولت در زمینه استفاده بهینه از منابع و امکانات اقتصادی و عمرانیِ موجود در سپاه، مشارکت در اجرای برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، کسب تجربه و دانش فنی به منظور افزایش توان دفاعی سپاه، تشکیل بسیج آحاد مختلف مردم و ایجاد بستر مناسب برای مشارکت نیروهای متخصص بسیجی در توسعه کشور تداوم یافت و امروز می توان جلوه های حضور فرازمند و سرافرازانه سپاه را در اجرای طرح های بزرگ ملی مشاهده نمود.

نگاهی به عملکرد سپاه در سنگر دفاع از انقلاب، خنثی سازی توطئه ها و خاموش کردن شعله فتنه های کور گروهک های داخلی و گذری بر عملکرد سپاه در سنگر سازندگی و طراحی و ساخت سلاح ها و تجهیزات فوق مدرن نظامی و به طور کلی حضور پیروز در عرصه های جنگ سخت و نرم و اقتصاد مقاومتی همه گویای موفقیت های روزافزون این نهاد افتخارآفرین است.

جایگاه بلند و ارزشمند سپاه پاسداران و رشادت های بی شمار دلاورمردان آن در طول هشت سال دفاع مقدّس، در قالب وصف نمی گنجد و تنها باید همان عبارات معروف امام راحل را یادآور شد که «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه نظرم از شما برنمی گردد، اگر سپاه نبود، کشور هم نبود؛ من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می دارم، چشم من به شماست، شما هیچ سابقه ای جز سابقه اسلامی ندارید».

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت اللّه خامنه ای(مدظله العالی) نیز درباره جایگاه سپاه در نظام جمهوری اسلامی ایران می فرمایند «سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم نظیر و شاید بی نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون های انقلاب بود».

دفاع مستحکم سپاه از تمامیت ارضی کشور و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار ارتش و ناجا تحت امر فرماندهی معظم کل قوا و علاوه بر آن، حضور انقلابی و دلاورمردانه و اقدام و عمل بهنگام سبزپوشان سپاه در دفاع از حرم های اهل بیت(ع)، این نهاد مقدس را به خاری بزرگ در چشم دشمنان زبون و سیه روز اسلام تبدیل نموده زیرا راه هرگونه نفوذ موردی و جریانی دشمنان را به پیکره مقدس نظام اسلامی بسته اند.

استان قم از یک سو مفتخر به حضور نام آوران پرافتخار شهید نیروهای مسلح بخصوص سپاه پاسداران در دوران انقلاب و دفاع مقدس و سال های پس از آن است و از سویی دیگر، امسال که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده، سالروز تاسیس سپاه در دوم اردیبهشت با سالروز تشکیل لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) در 13 رجب سال 61 شمسی مقارن گشته است، این تقارن مبارک را گرامی می داریم و با پاسداشت حماسه ایثارگران استان در دوران حماسه و ایثار، بر ارواح پاک و قدسی 6 هزار شهید استان قم بخصوص سردار شهید مهدی زین الدین فرمانده دلاور لشکر 17 امام علی بن ابی طالب(ع) و فرماندهان و رزمندگان شهید تیپ و لشکر در دوران دفاع مقدس، شهدای سرافراز سپاه استان در سردشت و شهدای بزرگوار مدافع حرم در سوریه درود می فرستیم.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار