مدیرعامل هلدینگ بهشهر: در ایام جنگ ۱۲ روزه کالا‌های اساسی مردم را تامین کردیم

کاظم‌پور گفت: در ایام جنگ تحمیلی ۱۲ روزه توانستیم در زمینه تولید کالا‌های اساسی نیاز‌های مردم را تامین کنیم.
کد خبر: ۷۹۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۴ - ۱۵:۰۱ - 06November 2025

گروه جامعه دفاع‌پرس؛ در جریان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه و حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به خاک ایران، به دور از قوائد جنگی و کنوانسیون‌های جهانی و خارج از عرف و دیپلماسی بین‌المللی، نه تنها مراکز و مجموعه‌های نظامی بلکه بسیاری از منازل و مناطق مسکونی و مجموعه‌های اداری، خدماتی، فرهنگی، تولیدی، صنعتی و ... نیز مورد تهاجم قرار گرفت و در این بین بسیاری از شهروندان و هموطنان عزیز ما مظلومانه به شهادت رسیدند. برهمین اساس و با هدف بررسی وضعیت و فعالیت مراکز تولیدی کالا‌های اساسی و معیشتی مردم در طول جنگ و پس از آن گپ‌و‌گفتی داشتیم با دکتر «ارسلان کاظم‌پور» مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر که در ادامه می‌خوانید؛

میزان مشارکت بخش خصوصی برای تامین کالای اساسی در دوران جنگ

جنگ تحمیلی ۱۲ روزه ابعاد مختلفی دارد که بعضاً نظامی هم نیست. تامین کالای اساسی در دوران جنگ اگرچه وظیفه دولت و حاکمیت است اما بخش خصوصی در این حوزه نقش اساسی دارد، چه در تامین و چه توزیع. 

هلدینگ توسعه صنایع بهشهر یک هلدینگ چند رشته‌ای است که در قالب شرکت‌هایی و در زمینه تولید و تامین کالا‌های اساسی از جمله روغن و شکر، همچنین در بحث تولید شوینده، صنعت ساختمان، بیمه، بانک و ترابری به‌عنوان یک فعال مالی در سراسر کشور فعالیت می‌کند.

منتشر نشود// مدیرعامل هلدینگ بهشهر: در ایام جنگ ۱۲ روزه کالا‌های اساسی مردم را تامین کردیم

فعالیت هلدینگ بهشهر در ایام جنگ ۱۲ روزه

در ایام جنگ ۱۲ روزه که متاسفانه یک جنگ تحمیلی علیه کشور عزیز ما بود، با تدابیر رهبر معظم انقلاب و همچنین تمهیداتی که دولت برای تامین کالا‌های اساسی مردم عزیز داشت به نوبه خود توانستیم هم در زمینه تولید کالا‌های اساسی و همچنین محصولات شوینده نیاز‌ها را تامین کنیم. به هر جهت وظایفی در خصوص تامین روغن و شکر به عهده ما گذاشته شده بود، خدا را شکر اینها به موقع با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت انجام شد.

همچنین در بحث تامین سایر کالاها، به جهت اینکه ما بزرگترین پخش مواد غذایی و شوینده را در کشور داریم و نمایندگی‌های ما در سطح کشور فعالند، توانستیم تمامی کالا‌های اساسی استان‌هایی که به نوعی آسیب‌پذیر بودند، از جمله استان‌های شمالی کشور که مسافرپذیر بودند و استان‌هایی که درگیر جنگ بودند را تامین کنیم.

به لطف خداوند متعال نگذاشتیم در این استان‌ها مردم غیر از یکی دو روز اول کمبودی احساس کنند، بنابراین ما وظیفه ذاتی خود که تامین کالا‌های اساسی چه در ایام بحران چه سایر مواقع است را انجام می‌دهیم؛ تلاش می‌کنیم که کالا به نحو مناسب و در سریع‌ترین زمان به دست مصرف کننده برسد.

در سطح کشور مشتری‌های ما در قالب مراجعین به سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ... هستند که ما بالای ۸۵ درصد اینها را پوشش می‌دهیم و تلاش می‌کنیم محصولاتی که تولید می‌کنیم حتی‌الامکان مستقیم به دست مصرف‌کننده برسد و از این بابت مردم کمبودی احساس نکنند.

 تامین ۲۰ درصد سهم بازار در زمینه تولید روغن‌های مصرف خانوار و صنعت

شرکت بهپاک وظیفه ذاتی‌اش استحصال روغن از دانه سویا است که از محصولات جانبی آن تولید پروتئین گیاهی است و با حدود ۷۰ درصد سهم بازار در زمینه تولید نهاده‌های دامی با عنوان کنجاله سویا فعالیت می‌کند. روغن خام که در شرکت مارگارین با نشان آفتاب تولید می‌شود به‌عنوان یکی از شرکت‌های تامین روغن در کشور فعالیت دارد. در این حوزه نزدیک به ۲۰ درصد سهم بازار را در زمینه تولید روغن‌های مصرف خانوار و صنعت داریم

سهم هلدینگ بهشهر در تامین کالا‌های اساسی کشور

با تولید شکر از چغندر قند در شرکت قند نیشابور به عنوان یکی از تولیدکنندگان شکر در کشور فعالیت داریم. در کنار اینها شرکت پاکسان از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید شوینده در کشور است که در زمینه تولید صابون با نشان گلنار و پودر با نشان برف و سفید فعالیت می‌کند. در کنار پاکسان شرکت ساینا و گلتاش و مروارید هامون تولیدکنند‌گان اصلی شوینده در کشور هستند که در مجموع در صابون و پودر و شوینده بیشترین سهم را در کشور داریم. در کنار این بانک اقتصاد نوین و صنایع شیر ایران به علاوه شرکت ساختمانی و شرکت بیمه‌ای، شرکت سرمایه‌گذاری، شرکت زرین ذرت شاهرود که تولیدکننده گلوکوز و نشاسته در کشور است را در مجموعه هلدینگ داریم.

از نظر ریالی با هدفی که برای سال ۱۴۰۴ تعریف کرده‌ایم؛ حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان فروش برای تمامی محصولات و تمامی شرکت‌ها لحاظ شده که الحمدالله تا پایان مهرماه که ۱۰ ماه از سال مالی برنامه سپری شده است، حدود ۸۴ درصد از این بودجه را محقق کردیم و امیدواریم در ۲ ماه باقی‌مانده سال مالی که ۳۰ آذر است، این هدف و این برنامه بودجه فروش را محقق کنیم.  

تراز اقتصادی هلدینگ در مقایسه با سال قبل

از دید بنگاه اقتصادی؛ ما نسبت به سال قبل حدود ۶۸ درصد رشد فروش و همچنین رشد سود عملیاتی و سود خالص داشتیم.
با اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها و با بحث افزایش سرمایه شرکت‌ها و همچنین تامین مالی جهت رفع نیاز‌های مالی و رفع نیاز‌های سرمایه شرکت‌ها توانستیم به لطف خداوند با تامین به موقع مواد اولیه تولید را افزایش بدهیم و شاهد رشد تولید، رشد فروش و همچنین رشد سودآوری در شرکت‌ها باشیم.

تلاش می‌کنیم با تامین کالا‌هایی که از جمله به‌عنوان کالا‌های اساسی مطرح هستند و جز وظایف ما است - کالا‌هایی مانند روغن و شکر - نیاز کشور را تامین کنیم. همچنین در بحث محصولات شوینده که یکی از کالا‌های مهم و نیاز‌های ضروری همه خانوار‌ها است قدم‌های مثبتی را برداشته‌ایم. 

چشم‌انداز و برنامه‌های پیش‌روی هلدینگ بهشهر

برای سال آینده روی ۶۰ همت برنامه‌ریزی کردیم و در قالب محصولات شوینده، محصولات مصرفی و مواد غذایی، هم تولید و هم تامین و عرضه را به‌صورت کامل انجام دهیم.

تا پایان سال تدابری و تمهیداتی برای شرکت‌های تولیدی چیده‌ایم که مواد اولیه مورد نیاز تامین شود. با تامین به‌موقع مواد اولیه مورد نیاز، سرمایه در گردش و نیاز‌های مالی، همه کالا‌ها تامین شده و ما در رده‌ی همه محصولات هیچگونه کمبودی در کشور نخواهیم داشت. خوشبختانه جهاد کشاورزی نیز روی این موضوع جدیت دارند.

جلسات تنظیم بازار جلسات تامین کالا‌های اساسی به‌صورت مرتب برگزار می‌شود و هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین روغن و شکر نداریم و برای ادامه‌ی روند تولیدات با قدرت و جدیت پیگیر هستیم. همچنین در بحث شوینده‌ها نیز تمامی مواد اولیه مورد نیاز تامین شده و هیچگونه محدودیت و کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار