سلطانی‌فر به باکو می‌رود

مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای شرکت در هفتمین مجمع جهانی سازمان ملل متحد برای اتحاد تمدن ها روز سه شنبه هفتم اردیبهشت به باکو پایتخت جمهوری آذربایجان سفر می کند.
کد خبر: ۷۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵ - 25April 2016

سلطانی‌فر به باکو می‌رود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ بخش رسانه ای سفارت ایران در باکو اعلام کرد: از مقامات 50 کشور برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده و در چارچوب این همایش دو روزه بیش از 40 برنامه مختلف برگزار خواهد شد و در آن بیش از دو هزار نماینده از 190 کشور و 40 نهاد بین المللی حضور خواهند داشت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در این همایش شرکت میکند و انتظار میرود در گردهمایی جوانان که در چارچوب این همایش برگزار می شود، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حضور یابد.

شعار اصلی این همایش جهانی همزیستی در جوامع فراگیر است و در این همایش مسایل نگران کننده جامعه بشری از جمله تروریسم، افراط گرایی، سوءتفاهم بین فرهنگ و تمدنها بررسی خواهد شد. همچنین نقش رسانهها در این فرایند و نیز مشکلات آوارگان و مهاجران جنگی از موضوعات مورد مذاکره در این همایش خواهد بود.

همایش جهانی اتحاد تمدنهای سازمان ملل متحد از سال 2008 میلادی به ابتکار ترکیه و اسپانیا برگزار می شود. تا به حال اسپانیا ترکیه، اتریش، قطر، اندونزی، برزیل میزبان این همایش جهانی شده اند و در سال جاری نیز آذربایجان میزبانی آن را بر عهده گرفته است.

نظر شما
پربیننده ها