به گزارش دفاعپرس از مازندران، «محمد آهنگران» معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام مازندران امروز (چهارشنبه) در حاشیه نمایشگاههای «روستا آباد» و «رویداد بزرگ جوانی جمعیت و خانواده» در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف بنیاد برکت در حمایت از تولیدکنندگان خُرد، اظهار داشت: بخش فروش، بازاریابی و بازرگانی مهمترین بخش کسب و کار است.

وی با بیان اینکه اگر بنیاد برکت صرفاً تسهیلات پرداخت میکرد، کار نیمهتمام و معیوبی بود، افزود: این مجموعه در تلاش است تا زنجیره تولید تا بازار را تکمیل کند.
آهنگران با بیاناینکه نمایشگاهها تنها یکی از مصادیق این حمایت هستند، خاطرنشان کرد: کمپین «روستاآباد» شامل نمایشگاه، فروشگاههای اینترنتی و فروشگاههای ثابت است تا محصولات تولیدشده در شبکه برکت بتوانند در جایگاههای مختلف عرضه شوند.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام مازندران گفت: تعهد بنیاد برکت به هر تولیدکننده در الگوی اشتغال برکت، حداقل سهسال همراهی است. این همراهی از زمان شروع تا زمانی که تولیدکننده کاملاً مستقر و به ثبات کامل برسد، ادامه دارد.
آهنگران تأکید کرد: فعالیتهای اشتغالزایی اجتماعی و اجتماعمحور بنیاد برکت که عمدتاً مشاغل روستایی را شامل میشود، از سال ۱۳۹۷ رونق ویژهای یافته است.
وی اعلام کرد: در استان مازندران، سالانه تقریباً چهار تا پنج هزار طرح اشتغالزایی در حال اجراست و این نمایشگاه در راستای حمایت از افرادی است که هم خودشان سرمایهگذاری کردهاند و هم بنیاد برکت در کنار آنها حمایت کرده است، که در نهایت منجر به سرمایهگذاری مشترک و ایجاد اشتغال میشود.
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام مازندران در پاسخ به نحوه ارتباط متقاضیان برای دریافت تسهیلات، بیان کرد: بنیاد برکت برخلاف تصور، ما به سراغ مردم میرویم؛ سالانه در کمیته اشتغال شهرستانها، روستاهای هدف توسط دستگاههای اجرایی و فرمانداریها انتخاب میشوند.
آهنگران اذعان داشت: کارشناسان بنیاد برکت با عنوان «تسهیلگر» وارد روستاها شده و متقاضیان را پس از اهلیتسنجی انتخاب میکنند. این تسهیلگران در فرایند اعطای تسهیلات، در کلیه مراحل بانکی همراه متقاضی هستند و مسیر را برای آنها آسان میکنند.
نمایشگاههای «روستا آباد» و «رویداد بزرگ جوانی جمعیت و خانواده» تا ۳۰ آبان هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی مازندران واقع در قائمشهر میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.
انتهای پیام/