«ایران‌جان» سکوی معرفی ظرفیت‌های همدان و جذب سرمایه است

استاندار همدان گفت: رویداد «ایران‌جان» سکویی است برای معرفی ظرفیت‌های استان همدان و جذب سرمایه، به گونه‌ای که بتوانیم گردشگری، صنعت، معدن و سایر ظرفیت‌ها را به شکل واقعی و جذاب به سرمایه‌گذاران و مخاطبان داخلی و خارجی معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۴۳ - 19November 2025

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «حمید ملانوری‌شمسی» استاندار همدان، امروز (چهارشنبه) در نشست هماهنگی رویداد ایران‌جان، اظهار داشت: موضوع بسیار مهم توسعه استان مستلزم شناخت دقیق ظرفیت‌ها، منابع و پتانسیل‌های همدان است و پس از آن باید بتوانیم این ظرفیت‌ها را به شکل جذاب و واقعی در داخل و خارج از کشور معرفی کنیم. تنها با معرفی درست، می‌توان گردشگری داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری در استان را افزایش داد.

«ایران‌جان» سکوی معرفی ظرفیت‌های همدان و جذب سرمایه است

وی با اشاره به اهمیت ارتقای کیفیت زندگی و پاسخ به انتظارات مردم افزود: اگر بتوانیم ذائقه و نیازهای مردم را شناسایی و ارضا کنیم و آنچه داریم را به خوبی معرفی کنیم، می‌توانیم جذب سرمایه و گردشگر را افزایش دهیم. تجربه نشان داده هر جا شناخت درست ایجاد شده و عرضه مناسب صورت گرفته، جذب سرمایه و توسعه شکل گرفته است.

استاندار همدان با بیان اینکه استان همدان از جمله استان‌های پرظرفیت کشور است، ادامه داد: موقعیت منطقه‌ای، زیرساخت‌ها، حوزه‌های حمل و نقل، گردشگری، معادن، کشاورزی، صنعت، شخصیت‌ها، نخبگان، مفاخر، تولیدات صنایع دستی و مراکز علمی و پژوهشی همگی از ظرفیت‌های برجسته استان هستند که اگر به درستی معرفی شوند، آینده روشنی را رقم خواهند زد.

ملانوری‌شمسی تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید تمام ظرفیت خود را به کار گیرند. موضوع توسعه تنها به پول محدود نمی‌شود بلکه نیازمند برنامه‌ریزی، همت و بهره‌گیری از منابع موجود است. هر دستگاه، سازمان و بخش خصوصی باید سهم خود را در این مسیر ایفا کند و اطلاعات، تولیدات فاخر و محتوای با کیفیت را به دبیرخانه ارائه دهند.

وی افزود: برای موفقیت رویداد ایران‌جان، باید ضمن ثبت وضعیت فعلی گردشگری، سرمایه‌گذاری و تولیدات استان، برنامه‌ریزی کنیم که در آینده قابل اندازه‌گیری باشد؛ به گونه‌ای که سال آینده بتوانیم آمار گردشگر، سرمایه‌گذاری و تولیدات را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

استاندار همدان در پایان با اشاره به اهمیت تولید محتوای با کیفیت و تبلیغات هدفمند، متذکر شد: پیش از برگزاری برنامه، باید اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده انجام شود تا مردم و سرمایه‌گذاران نسبت به ظرفیت‌های استان آگاه شوند. همزمان، چالش‌ها و نقاط ضعف استان به صورت مخفیانه و با راهکارهای عملی حل شود و تمرکز بر نشان دادن نقاط قوت و ظرفیت‌های واقعی استان باشد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار