مراسم وداع با سه شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون در مشهد مقدس برگزار شد

آئین وداع با پیکر مطهر سه مجاهد لشکر فاطمیون که در راه دفاع از حرم عقیله بنی ­هاشم به شهادت رسیده بودند در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۷۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴ - 25April 2016

مراسم وداع با سه شهید مدافع حرم لشکر فاطمیون در مشهد مقدس برگزار شد

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، مراسم وداع با پیکر مطهر سه تن از مجاهدین لشکر فاطمیون که در راه دفاع از حرم عقیله بنی­ هاشم حضرت زینب کبری (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمده بودند با حضور اقشار مختلف مردم و خانواده شهدای لشکر فاطمیون و رزمندگان این لشکر و همچنین تنی چند از جانبازان لشکر فاطمیون و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در رواق حضرت امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری رئیس مؤسسه تفحص سیره شهدا در این مراسم اظهار داشت: شهدای مدافع حرم از جایگاه والایی در نزد خداوند برخوردار هستند

وی تصریح کرد: در زیارت نامه شهدا میخوانیم «السلام علیکم یا انصار ابیعبدالله(ع)» و این عبارت نشان می دهد که هر کس در راه دفاع از دین به شهادت برسد جزو یاران حضرت سید الشهدا(ع) خواهد بود.

رئیس مؤسسه تفحص سیره شهدا با بیان اینکه دفاع از ارزش های دینی منحصر به زمان و مکان خاصی نیست، ابراز داشت: در هرجایی که نسبت به اسلام دشمنی وجود داشته باشد، دفاع ضروت پیدا می­کند و همه کسانی که در این راه به شهادت می­رسند، چه در ایران و چه در افغانستان و سوریه شهید راه اسلام محسوب می­ شوند.

ماندگاری با اشاره به اینکه شهادت در راه خدا و حفظ ارزش­های دینی بزرگترین افتخار است، تأکید کرد: شهادت همواره بزرگترین آرزوی مردان الهی و رهروان راه حقیقت بوده است.

استاد سطح عالی حوزه افزود: شهدای مدافع حرم مایه افتخار مسلمین هستند، چرا که با نثار جان خود از ارزش های دین خدا دفاع کردند و به دشمن اجازه تعرض به حرم اهل بیت(ع) که در فرهنگ اسلامی از قداست و ارزش بسیاری برخوردار است ندادند.

وی یادآور شد: امروز دشمن با تمام قوا قصد نابودی و ریشه کن کردن اسلام را دارد و جوانان انقلابی با تمام قوا در برابر آن­ها ایستاده­ اند و با تأسی به بانوی صبر و استقامت از حریم ولایت دفاع می­ کنند.

ماندگاری با بیان اینکه این شهدا تنها مدافع حرم نیستند، تصریح کرد: دفاع از حریم اهل بیت(ع) بسیار مهمتر از حرم آن بزرگواران است و شهدای مدافع حرم در واقع از حریم اهل بیت(ع) دفاع می ­کنند

وی خاطر نشان کرد: این شهدای بزرگوار با دفاع از ارزش­های دینی و اسلامی و نثار جان شیرین خود در واقع به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حضرت اباعبدالله الحسین(ع) لبیک گفته ­اند، به همین خاطر خداوند آن­ها را با شهدای مظلوم کربلا محشور خواهد کرد

این مدرس حوزه در ادامه با اشاره به اینکه ولایت فقیه امروز استمرار راه ولایت اهل بیت(ع) است، عنوان کرد: دفاع از حریم ولایت امروز با پیروی از دستورات ولی فقیه امکان پذیر است

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از دستورات اکید مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای گسترش فرهنگ کار و پرهیز از اسراف در جامعه است

لازم به ذکر است؛ اجرای برنامه مرثیه سرایی توسط ذاکران اهل بیت(ع) و وداع با پیکر 3 شهید مدافع حرم از دیگر برنامه های این مراسم باشکوه و معنوی بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار