پلیس فتا هشدار داد

دانلود، تهدیدی برای سیستم های اداری

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه برخی از کاربران فضای سایبر و شبکه های اجتماعی به دانلود کردن اعتیاد دارند ، گفت: دانلود های مکرر می توانند سیستم های مورد استفاده را آلوده نماید.
کد خبر: ۷۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ - 25April 2016

دانلود، تهدیدی برای سیستم های اداری

به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ دوم علیرضا آذردرخش در تشریح این مطلب اظهار داشت: برخی از افراد وبگرد در فضای سایبر برای سیستم های اداری بسیار خطرناک هستند. لذا مدیران فنی باید همواره آنتی ویروس های سیستم های تحت نظارت را به روز و فعال نمایند.

وی با بیان اینکه این افراد بدون توجه به نکات ایمنی و امنیتی فقط از فضای مجازی دانلود می کنند، افزود:سیستم های این افراد چه گوشی هوشمند باشد یا سیستم های خانگی و اداری می تواند به انواع بد افزارها آلوده باشد.

سرهنگ آذر درخش به مدیران فنی ادارات پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از ورود بدافزارهای مخرب و جاسوسی به سیستم های اداری، یکی از راهکارهای محدودسازی دانلود کاربران است، این امر می تواند ورود این بدافزارهای مخرب را به سیستم های اداری محدودتر نماید.

وی در ادامه افزود: بستن پورتهای حافظههای جانبی نیز در سیستم های اداری می تواند مفید باشد یا حافظه های جانبی مشخص برای این پورتها تعریف گردد. حتی محدودیت دسترسی به اینترنت می تواند برای کاربران اداری که نیازی به اینترنت ندارند سیستم های اداری را از حملات بدافزاری و جاسوسی ایمن کند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: افرادی که دانلود می کنند ، یک بانک کامل از نرم افزارها، کلیپ های متفاوت از فیلم و موسیقی گرفته تا کتاب و... هستند. وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: تحت هیچ عنوانی از این افراد نرم افزار یا کلیپ و... نخواهید، این انتقال چه از طریق ایمیل باشد یا حافظه های جانبی تهدیدزا است و می تواند سیستم های شما را به بدافزارهای مخرب و یا جاسوسی و... آلوده نماید.

براساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ آذردرخش در پایان گفت: پلیس فتا از کلیه کاربران می خواهد در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانیCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری به پلیس فتا اعلام نمایند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار