پیام مشترک سرلشکر جعفری و حجت‌الاسلام سعیدی؛

پاسداران باید برای اقامه فریضه عظیم امر به معروف و نهی از منکر قیام کنند

فرمانده کل و نماینده ولی فقیه در سپاه، در پیام مشترکی به ‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه تأکید کردند: باید برای اقامه فریضه عظیم امر به معروف و نهی از منکر قیام نماییم و در این راه از سرزنش و ملامت احدی نهراسیم.
کد خبر: ۷۹۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ - 27April 2016

پاسداران باید برای اقامه فریضه عظیم امر به معروف و نهی از منکر قیام کنند

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، در آستانه فرا رسیدن 12 اردیبهشت، سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و حجتالاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، پیام مشترکی صادر کردند.

متن کامل پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این نظام جمهورى اسلامى، بر پایهى آن تفکر و برداشتى از اسلام بنا شده که آقاى مطهرى آن را ارائه کرده است.
امام خامنهای(مدظلهالعالی)

امروز در حالی 12 اردیبهشت سالروزشهادت شهید مطهرى آن فیلسوف متفکر را گرامی میداریم که جامعه ما هنوز به درس گرفتن از سیره عملی و اندیشههای زلال آن شهید مطهر نیاز مبرم دارد؛ چرا که هرچه از زمان شهادت آن عزیز میگذرد، شاهد آثار و برکات معنوی و فکری تازهتری از آن عالم مجاهد و احیاگر ارزشها و فضیلتهای دینی و انقلابی هستیم.

این حکیم الهی و عارف عامل با همه ظرفیت عظیم علمی، فلسفی و معنوی کمنظیر خود توانست در مقابله با جریانات الحادی، انحرافی و التقاطی که کیان اندیشههای اسلامی را تهدید مینمود، دست به جهاد فکریِ گسترده و همهجانبهای در دوران غربت و مظلومیت اسلام و امام بزند؛ که شهد آن کام جوانان انقلابی و مومنِ دوران مبارزه و انقلاب را شیرین نمود و سرانجام نیز خون پاکش در این راه تقدیم اسلام ناب و انقلاب اسلامی گردید.

آری طنین فریادهای آن خطیب توانا در خطابههای حماسه حسینی که در تبیین امر به معروف و نهی از منکر بهعنوان هدف اساسی قیام سیدالشهداء از اعماق جانش برمیخواست هنوز در گوشهایمان شنیده میشود و ما پاسداران را که شاگردان فکری مکتب او هستیم فرا میخواند که باید برای اقامه فریضه عظیم امر به معروف و نهی از منکر قیام نماییم و در این راه از سرزنش و ملامت احدی نهراسیم؛ آنگونه که خود نیز از تهدید و تقدیم جانش نهراسید.

فلسفه و رمز نامگذاری این روز بهعنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه بیانگر ضرورت تجلّی و تبلور دائمی همین تفکر در این نهاد ولایتمدار است. تنها در سایه تعمیق چنین اندیشهای است که سپاه میتواند انسانهایی را تربیت نماید که علاوه بر رشد و تعالی سازمان خود، در پیشروندگی و پیشبرندگی انقلاب نقش فعّال ایفا نماید و در عرصههای مختلف حتی اقتصاد مقاومتی که از دغدغههای مهم و مطالبه جدی رهبری معظم حضرت آیتالله امام خامنهای مدظلهالعالی است، پیشگام باشد.

از این رو ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از همه دستاندرکاران بالاخص مدیران، اساتید و مربیان، لزوم توجه به موارد زیر را در برنامهریزیهای تربیتی، آموزشی و بصیرتی یادآور میشویم:

1. همدلی و همکاری فیمابین فرماندهان و مسئولان محترم  دو حوزه در همه مراحل برنامهریزی و اجرا تداوم یابد.

2. شورای تربیت تعالی فعالتر از گذشته برگزار و تصمیمات کاربردی برای اجرای برنامهها بهویژه دورههای امر به معروف و نهی از منکر اتخاذ گردد.

3. با توجه به نقش سازنده و تحولآفرین اساتید و مربیان، فرماندهان و مسئولان ردهها و مراکز تربیتی و آموزشی، استفاده از اساتید صاحب نفس و تاثیرگذار را وجهه همت خود قرار دهند.

4. برنامههای آمادگی  معنوی بالاخص دورههای آموزشیار قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته و تقویت گردد.

علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

نظر شما
پربیننده ها