ابعاد یک نمایشگاه بین المللی؛

ناشران دفاع مقدس در محاق/ نمایشگاه کتابی که زیر پونز برگزار می‌شود!

نکته قابل انتقاد، سماجت مدیران شهری می باشد برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در مجموعه ای نا تمام که از حداقل استاندارد های خدماتی و رفاهی برخوردار نیست.
کد خبر: ۷۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹ - 27April 2016

ناشران دفاع مقدس در محاق/ نمایشگاه کتابی که زیر پونز برگزار می‌شود!

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس- حمیدرضا مهدیزاده؛ سرانجام پس از ماهها کش و قوس در راستای برگزاری بزرگترین همایش سالیانه فرهنگی اهل قلم، در مصلای تهران یا کتابخانه ملی ایران و حتی محل دائمی نمایشگاه های تهران، سرانجام قرعه به نام شهر جدید التأسیس آفتاب افتاد تا بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز با حضور صدها ناشر داخلی و چندین ناشر خارجی برگزار گردد.

این که نمایشگاه های تخصصی در همه کشورهای صاحب نام مکان هایی ویژه و منحصر به فرد را هم به لحاظ وسعت فضا ، امکانات رفاهی ، دسترسی آسان ، عدم قرار گرفتن در نقطه پیک ترافیک شهری و ... از آن خود دارند ، امری بسیار پسندیده و اصولی است که باید مورد توجه مدیران اجرایی و ارشد شهری ما نیز قرار بگیرد و حتمأ ایجاد شهر آفتاب به عنوان مکانی ویژه برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی با داشتن مشخصات فوق نیز در چهارچوب همین دیدگاه ، شکل گرفته است .

البته نکته قابل انتقاد در سماجت مدیران شهری می باشد از برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در تعامل میان نخبگان فکری و اهل قلم با مردم که از اقصی نقاط کشور و همچنین پایتخت صورت می گیرد ، آنهم در مجموعه ای نا تمام که از حداقل استاندارد های خدماتی و رفاهی برخوردار می باشد .

شاید اگر نمایشگاه تخصصی دیگری  در سایر حوزه ها را برای اولین بار در شهر آفتاب اجرا می نمودند می توانستند شناخت بهتری از ضعف و قوت خدمات رسانی مجموعه به دست آورده و با ترمیم نمودن نقاط ضعف، به استقبال بزرگترین رویداد فرهنگی کشور روند که از بردی فرا منطقه ای نیز برخوردار می باشد.

امیدواریم که امسال همزمان با جابجایی مکان نمایشگاه از سوی مسئولان اجرایی موسسه نمایشگاهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در تخصیص غرفه به ناشران ، شاهد فضای مناسب تری به ناشران فعال ارزشی به خصوص در حوزه دفاع مقدس باشیم تا حداقل بتوانند مشکل دوری راه و احتمالأ ریزش مخاطب را با داشتن غرفه هایی در معرض دید عموم و برقرای ارتباط راحت تر با مردم به لحاظ ارائه تازه های نشر ، تقریبأ جبران گردد.

هر چند که هنوز هم باورم در برگزاری اینگونه نمایشگاههایی برای کتاب به عنوان بزرگترین سند راهبردی ارتقای فرهنگی کشور در دهه های گوناگون به شکل صرفأ خرید و فروش میان ناشر و مخاطب ، نبوده و نیستم و معتقدم که باید الگو برداری های مناسبی از نمایشگاه کتاب فرانکفورت به عنوان بزرگترین مرکز اجتماع جهانی ناشران ، متخصصان صنعت چاپ و نشر ، اهل قلم و مخاطبان با هدف بازاریابی بین المللی در کنار دعوت از میهمانان ویژه که نزدیک به حضور 7000 ناشر از یکصد کشور جهان را در بر می گیرد و حدود 290000 بازدید کننده را هم در خود جای می دهد ، باشیم که حتمأ منجر به گسترش باورها و عقاید انقلابی مان که در نگاه تیزبینانه امام روح الله (ره) و مقام معظم رهبری از آن با عنوان صدور انقلاب یاد می گردد ، نه فقط در سطح منطقه آشوب زده خاورمیانه بلکه درابعادی جهانی ، باشیم.

نظر شما
پربیننده ها