نوجوان 13ساله ایرانی که در عراق به شهادت رسید

اگر چه سواد کمی داشت اما وصیت نامه وی نشان از روح بلند و ارتباط عرفانی با خداوند متعال داشت ، که بجز خدا و دین خدا به هیچ چیز دیگری فکر نمی کرد . عبدالعظیم برای دومین بار بعنوان تخریب چی در . . .
کد خبر: ۷۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۸ - 28April 2016

نوجوان 13ساله ایرانی که در عراق به شهادت رسید

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شهید عبدالعظیم خلیل زاده روز هفتم اردیبهشت 1349 هجری شمسی در روستای نقنه از توابع شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود .

پدرش رمضان کشاورز بود و مادرش صدیقه باقری خانه دار . دوران ابتدائی را با موفقیت پشت سر گذاشت . تازه در کلاس اول راهنمایی ثبت نام کرده بود که جنگ 8ساله عراق به ایران تحمیل شد . شهید خلیل زاده گرچه سن و جسه کوچکی داشت اما درس را رها کرد و برای اولین بار در دیماه 1361عازم جبهه های حق علیه باطل شد . اگر چه سواد کمی داشت اما وصیت نامه وی نشان از روح بلند و ارتباط عرفانی با خداوند متعال داشت ، که بجز خدا و دین خدا به هیچ چیز دیگری فکر نمی کرد .
عبدالعظیم برای دومین بار بعنوان تخریب چی در عملیات والفجر 4 پس از خلق موفقیتها و در حالی که داشت معبر نیروهای عمل کننده را باز می کرد بر اثر انفجار مین مجروح شد و به اسارت نیروهای عراقی در آمد . در بیمارستان ارشید عراق برای درمان انتقال داده شد .

شدت جراحات به قدری بود که بعد از یک ماه در تاریخ 1362/9/7 در همان بیمارستان در حالی که بیشتر از 13 سال نداشت ، به شهادت رسید .

 پیکر مطهر شهید پس از 9سال در تاریخ 1381/4/29 به ایران انتقال و در تاریخ 1381/5/7 در شهر بروجن تشییع و سپس جهت خاکسپاری به زادگاهش روستای نقنه انتقال و در کنار همرزمان شهیدش به خاک سپرده شد . روحش شاد و یادش گرامی باد .

منبع: نوید شاهد

نظر شما
پربیننده ها