با کشف یک گروهک تروریستی در کاظمین؛

حمله به زائران امام کاظم(ع) در عراق خنثی شد

نیروهای امنیتی عراق موفق شدند در آستانه سالروز شهادت امام هفتم شیعیان، یک گروهک تروریستی را در کاظمین شناسایی و بازداشت کنند.
کد خبر: ۸۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ - 29April 2016

حمله به زائران امام کاظم(ع) در عراق خنثی شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، منابع عراقی خبر دادند که نیروهای امنیتی این کشور توانستند یک تیم تروریستی که میخواستند در سالروز شهادت امام کاظم(ع) عملیات تروریستی در کاظمین انجام دهند، را شناسایی و اعضای آن را بازداشت کنند.

«فرماندهی عملیات مشترک بغداد» با بیان این خبر اعلام کرد که عناصر اطلاعات نظامی در عملیاتی ویژه موفق شدند اعضای گروهکی را بازداشت کنند که خود را «ولایت بغداد» مینامیدند.

طبق گزارش وبگاه خبری «شفقنیوز» عراق، این گروهک وابسته به داعش و مسئول انفجارهای اخیری است که در «الکراده» و «الجادریه» بغداد رخ داده بود.

از اعضای این گروهک بستهها و کمربندهای انفجاری کشف و ضبط شده و قصد داشتند در سالروز شهادت امام موسی کاظم علیهالسلام که سهشنبه آتی (25 رجب) است، زائران را هدف قرار دهند.

در بسیاری از استانهای عراق روز سهشنبه آینده تعطیل رسمی است و هر ساله صدها هزار زائر در سالروز امام هفتم راهی کاظمین میشوند و در سوگ امام موسی کاظم(ع)، عزاداری میکنند.

پیشتر فرماندهی عملیات بغداد از طرح امنیتی برای تأمین امنیت میلیونها زائر امام موسی کاظم علیهالسلام خبر داده و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مسیرهای امن برای زائران مشخص و اعلام کرده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار