کمیسر عالی حقوق بشر:

شورای امنیت عرصه سیاست بازی های شرم آور شده است

کمیسر عالی حقوق بشرسازمان ملل حملات اخیرعلیه غیرنظامیان سوری وحمله به بیمارستانی درشهر حلب را محکوم کرد وکوتاهی شورای امنیت سازمان ملل در ارجاع پرونده این جنایت ها به مراجع بین المللی را نمونه ای ازسیاست بازی های شرمسار حاکم بر شورای امنیت سازمان ملل خواند.
کد خبر: ۸۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ - 30April 2016

شورای امنیت عرصه سیاست بازی های شرم آور شده است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، زید راعدالحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه با انتشار بیانیه ای نوشت که بنا برگزارش های رسیده تعدادی از شهروندان غیرنظامی شهرهای دمشق، حمص ، ادلب و حلب براثر خشونت های تازه و روبه افزایش دراین کشور جان خود را از دست داده اند.

وی افزود؛ بنا برگزارش هایی که به این نهاد بین المللی رسیده تشکیل نیروهای نظامی درنقاط مختلف این کشور حکایت از افزایش قریب الوقوع خشونت ها و درگیری های مرگباری در سراسر سوریه می کند و سطح درگیری های خشونت آمیز بتدریج به سطح پیش از برقراری آتش بس افزایش یافته است.

وی با بیان این که این نهاد در یک سال گذشته اسناد ومدارک بی شماری ازحمله به بیمارستان ها و مناطق مسکونی سوریه جمع آوری کرده، این گونه حملات را بی توجهی هولناکی به حقوق انسان ها که سنگ بنای همه مقررات بین المللی را تشکیل می دهد توصیف نمود وگفت؛ خودداری وکوتاهی شورای امنیت از ارجاع پرونده این جنایت ها به دادگاه های بین المللی نمونه ای از سیاست بازی های شرم آور حاکم براین شورا است.

راعدالحسین دراین بیانیه به صراحت افزوده است که از نظر بسیاری از مردم جهان رهبران قدرت های بزرگ جهان در عمل به شرکای جرم در قربانی کردن صدها هزار نفر و آواره کردن میلیون ها مردم بیگناه سوری تبدیل شده اند.

وی برقراری آتش بس وادامه گفتگوهای ژنو را تنها امید باقی مانده برای مردم سوریه خواند و افزود که در صورت شکست این تلاش ها، جهان بزودی شاهد وقایع هولناک بیشتری در سوریه خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار