معرفی شهدا/

حنظله شهدای استان کرمان؛ از بخشداری در جیرفت تا سیم‌کشی در اروند

شهید "ناصر فولادی" حنظله شهدای استان کرمان است که بلافاصله بعد از مراسم عقد عازم جبهه شد و 20 روز بعد شهید شد و در عمر کوتاه اما با برکت خویش علاوه بر اینکه از دانشجویان پیرو خط امام بود، مدتی هم به عنوان بخشدار جبالبارز (از توابع جیرفت) خدمت کرد.
کد خبر: ۸۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ - 02May 2016

حنظله شهدای استان کرمان؛ از بخشداری در جیرفت تا سیم‌کشی در اروند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع مقدس، "ناصر فولادی" از شهدای کرمانی عملیات بیت المقدس است که در ادامه زندگینامه این شهید بزرگوار را میخوانید:

ناصر فولادی در سال 1338 در کرمان به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در دبستان جیحون و دوره متوسّطه را در دبیرستان علوی به پایان رسانید؛ ناصر در سال ۵۷ دیپلم گرفت و در کنکور همان سال شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد.

ناصر در اشغال لانه جاسوسی جزو دانشجویان پیرو خطّ امام بود و نقش فعّالی را در انقلاب اسلامی ایفا نمود. بعد از تحویل گروگانها و بسته شدن دانشگاهها در جریان انقلاب فرهنگی، به سپاه پاسداران منطقه کرمان ملحق شد و پس از گذراندن دوره تعلیمات نظامی، جهت کمکرسانی به مردم فقیر مهاباد و کامیاران به آنجا اعزام شد.

 ناصر فولادی پس از آغاز جنگ تحمیلی، به سومار اعزام شد و مسئولیت انتقال شهدا و مجروحین به کرمان را برعهده گرفت. پس از آن به مدّت هفت ماه بخشدار جبالبارز در شهرستان جیرفت شد و با رسیدگی فعال به امور روستاییان در جهت تامین رفاه آنان قدمهای موثری برداشت. از جمله خدماتی که ارائه کرد، برقکشی، جادهسازی و احداث تعداد زیادی حمام برای روستاییان بود.

ناصر میدانست کاری که میکند جهاد است ولی جهاد بالاتر را جبهه میدانست. به همین دلیل استعفا داد و به سپاه رفت. مدتی مسئول تربیت بدنی سپاه منطقه 6 شد و سپس به جبهه رفت و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد.

ناصر مسئول تبلیغات جنگ در خطّ اول شده بود و در نهایت بههنگام سیمکشی برای بلندگوهایی که به منظور دعوت نیروهای عراقی به بازگشت به حق در کنار اروندرود نصب میشدند، در تاریخ 3 خرداد 1361 بوسیله ترکش خمپاره به آرزوی دیرین خود یعنی شهادت رسید.

شهید ناصر فولادی در هیچ زمانی دست از تبلیغ اسلام برنمیداشت و همواره به تزکیه نفس و ترغیب دیگران به این امر مهم میپرداخت. شعار دل و زبانش در هرجا که حضور مییافت، پیروی از خط امام و دفاع از اسلام و دعایش توفیق شهادت بود و با تمام وجود خود را برای شهادت آماده میکرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار