به بهانه روز جهانی کارگر ؛

تدابیر شدید امنیتی در استانبول

استانبول در اولین روز ماه مه برابر با روز جهانی کارگر تدابیر شدید امنیتی را برای مقابله با هر گونه درگیری احتمالی میان معترضان و پلیس اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۸۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵ - 01May 2016

تدابیر شدید امنیتی در استانبول

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، استانبول در اولین روز ماه مه برابر با روز جهانی کارگر تدابیر شدید امنیتی را برای مقابله با هر گونه درگیری احتمالی میان معترضان و پلیس اتخاذ کرده است.

 روزنامه حریت نوشت، سالانه به طور معمول اعتراضات گستردهای در روز کارگر در ترکیه برگزار میشود.

دفتر فرمانداری استانبول در همین راستا اعلام کرد: در روز کارگر برای ایجاد امنیت شهروندان نزدیک به 24 هزار و 500 نفر از نیروهای پلیس گماشته شدهاند.

هم چنین متروی میدان تقسیم، به طور کامل بسته شده است.

در حال حاضر تدابیر شدید امنیتی در این میدان، یکی از میدانهای اصلی برگزاری اعتراضات مشاهده میشود. چندین نفر از نیروهای ضد شورش در این منطقه حضور دارند. با توجه به اینکه همانند سالهای گذشته، مسوولان کشور برگزاری هرگونه تظاهرات در این روز را در میدان تقسیم رد کردهاند، احتمال بروز درگیری بسیار بالاست.

برخی از دفاتر نمایندگیهای کشورهای خارجی به شهروندان خود هشدار داده بودند که احتمال بروز درگیری میان تظاهرات کنندگان و پلیس در اول ماه مه وجود دارد. در همین راستا سفارت آمریکا در ترکیه نیز با هشدار به شهروندان خود از امکان بروز خشونت در مواجهه پلیس و معترضان در روز کارگر خبر داده بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار