چرا تروریست‌ها به تکنسین‌های ایرانی در عراق حمله کردند؟

واکنش‌ها در اعتراض به حمله تروریستی به کارکنان و تکنسین‌های ایرانی طرح خط لوله گاز در شهر بعقوبه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳ - 16December 2013

چرا تروریست‌ها به تکنسین‌های ایرانی در عراق حمله کردند؟

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از العالم، محافل سیاسی و مردمی عراق این حمله را جنایتی دانستند که هدف از آن ضربه زدن به روابط بغداد و تهران، و مانعتراشی در برابر همکاری اقتصادی بین دو طرف و به تاخیر انداختن بازسازی عراق است.

بنابر این گزارش در حمله جنایتکارانهای که در آن 3 خودروی تکنسینهای ایرانی در استان دیاله هدف قرار گرفت، 16 ایرانی و 4 عراقی به شهادت رسیدند و 4 ایرانی دیگر نیز زخمی شدند.

نیروهای امنیتی عراق این حادثه را تروریستی و ناشی از ضعف محافظت از کارکنان شرکت ایرانی عنوان کردند که در این منطقه فعالیت دارد.

"علی غیدان" فرمانده نیروی زمینی عراق به خبرنگار العالم گفت: اینگونه اقدامات زشت و در نوع خود عجیب است. این حمله در منطقه فعالیت شرکت ایرانی و هنگام انتقال آنها رخ داد و ضعف محافظت از آنها باعث شد تروریستها این گروه از کارکنان بیگناه را هدف قرار دهند.

یکی از کارکنان ایرانی نجات یافته از این حمله تروریستی گفت: از سه طرف با سلاحهای مختلف، هدف تیراندازی قرار گرفتیم.

شخصیتهای سیاسی عراقی دست داشتن طرفهای خارجی در این حمله را با هدف ضربه زدن به روابط ایران و عراق بعید ندانستند.

"خالد الاسدی" عضو مجلس نمایندگان عراق، گفت: تحرکاتی برای کاهش مشارکت طرف ایرانی در بازسازی عراق و عرصه اقتصادی کشور صورت میگیرد، اما امیدواریم طرف ایرانی با وجود خسارتهای زیادی که در این زمینه متحمل شده است، با شجاعت با این چالشها مقابله کند.

به گفته ناظران، هدف از این حمله ضربه زدن به گسترش روابط عراق و ایران و شرکتهای اقتصادی و تجاری بین دو کشور همسایه به منظور به تاخیر انداختن بازسازی عراق است.

ناظران در استان دیاله هدف از این جنایت را آسیب رساندن به منافع اقتصادی این استان از طریق متوقف کردن روند راهاندازی ایستگاه گاز المنصوریه دانستند که قرار است از ابتدای سال آینده با گاز وارداتی ایران فعالیت خود را آغاز کند.

"ماجد الکعبی" مدیر مرکز رسانه آزاد، گفت: تروریسم سیاه با دو شاخه مسلح و غیر مسلح خود و القاعده و دیگر گروهها و باقیماندههای رژیم صدام و همچنین منافقین از مردم مسلمان ایران نفرت دارند و همه تلاش خود را به منظور تضعیف روابط عراق جدید و ایران به کار گرفتهاند. 

نظر شما
پربیننده ها