تولیت آستان قدس رضوی:

شهید مطهری در عرصه مبارزه با ظلم، استکبار و ستم پیشگام بودند

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه صاحب بصران نیاز روز بشر را درک می‌کنند، گفت: نیاز روز را شناختن و متناسب با آن عمل کردن، به معنای «زمان‌زده» یا «فضا‌زده» شدن نیست. بلکه شهید مطهری به‌عنوان الگویی از زمان‌شناسی، همواره بر اساس اصول و مبانی اسلام ناب، متناسب با مقتضیات زمان و به زبان روز سخن می‌گفت.
کد خبر: ۸۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹ - 02May 2016

شهید مطهری در عرصه مبارزه با ظلم، استکبار و ستم پیشگام بودند

گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی طی سخنانی در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در شهرستان فریمان؛ زادگاه استاد شهید مرتضی مطهری برگزار شد، افزود: بزرگان بسیاری در طول تاریخ وجود دارند که صاحبنظر هستند، اما تعداد محدودی از آنها همچون شهید مطهری «صاحبنظر» و «صاحب بصر» هستند.

وی، عالمان صاحب بصر و نظر را نیاز جامعه امروز دانست و تأکید کرد: امروز مستکبران جهان میخواهند نظام و امت اسلامی از مبانی فکری و الهی و آموزههای اهلبیت اطهار(ع) فاصله بگیرد و ما نباید بهگونهای سخن بگوییم که آنها خوششان بیاید.

تولیت آستان قدس رضوی از استاد شهید مرتضی مطهری بهعنوان «جامع الحکمتین» یاد و عنوان کرد: شهید مطهری درعینحال که در اندیشه و نگاه، صاحب علم و «حکمت نظری» بودند، در عرصه عمل و اجرا نیز «حکمت عملی» را به نمایش میگذاشتند.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از علم و دانش بهعنوان عوامل تعالی، رشد و کمال جامعه نام برد و گفت: علم تنها به معنای محفوظ کردن تعدادی فرمول و مفهوم نیست، بلکه فقه و علم باید در سرشت و فطرت عالم جای بگیرد و در رفتار او متجلی شود.

وی با تأکید بر اینکه شهید مطهری یک عالم واقعی و فقیه بود، اظهار کرد: ایشان به تبعیت از استاد بزرگوارشان؛ حضرت امام خمینی (ره) در کنار بهرهمندی از عرفان و معرفت حضرت حق، در عرصه مبارزه با ظلم، استکبار و ستم نیز پیشگام بودند.

تولیت آستان قدس رضوی از جنگ نرم بهعنوان یکی از مهمترین مسائل روز کشور یاد کرد و با اشاره به نقش معلمان در مقابله با این تهاجم، گفت: آنچه در این عرصه بسیار اهمیت دارد، شناخت دشمن، نوع دشمنی و تهدیدهایی است که علیه نظام اسلامی به وجود میآید و معلمان بهعنوان قشری اثرگذار در عرصه بسیار حساس علم و دانش، باید نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی بابیان اینکه شهید مطهری دشمنشناس و دشمنستیز بودند، افزود: شهید مطهری نوع دشمنیهای فکری و فرهنگی با جامعه ما را شناختند و متناسب با آن قلم زدند.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین تعلیم و تربیت را مقام انبیاء الهی و ائمه معصومین (ع) خواند و گفت: این جایگاه که تربیت نفوس را به همراه دارد، امری است که در سیره ائمه اطهار (ع) و بهویژه امام رضا (ع) بهروشنی مشاهده میشود.

وی افزود: بعد از امام صادق (ع) و امام باقر (ع)، هیچ فرصتی بهتر از زمان حضرت ثامنالحجج (ع) برای تعلیم و تربیت به وجود نیامد و امام رضا (ع) با پرورش استعدادهای گوناگون، از این فرصت بهترین بهره را بردند.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی

نظر شما
پربیننده ها