سرلشکر باقری در مراسم گرامیداشت روز معلم:

دشمن با نفوذ قصد تغییر تفکر کارگزاران و فرماندهان ما را دارد/ کشور پس از جنگ تحمیلی 6 بار در معرض حمله نظامی قرار گرفت

رئیس ارکان و امور مشترک ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه برخی امروز اسم سازش با دشمن و کوتاه آمدن در برابر آن را چیز دیگری می‌گذارند، گفت: دشمن با نفوذ قصد تغییر تفکر کارگزاران و فرماندهان ما را دارد تا نسبت به اصول انقلاب دچار تغییر نگرش شوند.
کد خبر: ۸۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ - 02May 2016

دشمن با نفوذ قصد تغییر تفکر کارگزاران و فرماندهان ما را دارد/ کشور پس از جنگ تحمیلی 6 بار در معرض حمله نظامی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس،  سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهید مطهری و بیش از 4 هزار معلم شهید اظهار داشت: خدا را هزاران بار شکر میکنیم که مسلمان و شیعه هستیم، و در فضایی نفس میکشیم که معلم و تعلیم و تربیت گرامی داشته میشود.

وی با اشاره به کلام امام علی علیهالسلام مبنی بر اینکه ارزش هر کس به میزان دانایی و تخصص اوست، افزود: دست یابی به عمق ایمان بدون کسب دانش امکانپذیر نیست.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح ادامه داد: وقتی که از قدرت نظامی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین قدرت علمی سخن می گوییم به معنای این است که با دانش علم می توانیم قدرت نمایی کنیم. رهبر معظم انقلاب نیز طی سال های اخیر تاکید داشته اند که اگر ملت ایران می خواهد قدرتمند باشد باید کسب علم کند.

سرلشکر باقری اضافه کرد: معلمان و استادان انرژی و وقت خود را صرف می کنند تا دانسته ها و منویات خود را به نسل های بعدی منتقل کنند و چه خوب است که علم با عمل همراه باشد؛ که این موضوع در خصوص اساتید سپاه، صادق است.

وی تصریح کرد: دانشگاه افسری امام حسین(ع) مسئولیت سنگینی در نظام اسلامی و در سطح سپاه پاسداران به عهده دارد.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به سابقه تشکیل سپاه پاسداران یادآور شد: بر اساس اصل 150 قانون اساسی سپاه مسئولیت حراست از انقلاب و دستاوردهای آن را به عهده دارد و این یک مسئولیت دائمی است.

سرلشکر باقری در ادامه به تهدیدات دشمنان علیه کشور اشاره و تصریح کرد: هر چه زمان می گذرد و انواع تهدیدات علیه انقلاب اسلامی را مشاهده می کنیم بیشتر پی می بریم که امام خمینی(ره) با چه آیندهنگری و درایتی سپاه را ایجاد کردند.

وی گفت: هر چند در تقویمها روز دوم اردیبهشت را بهعنوان سالروز تشکیل سپاه ذکر می کنند، اما سپاه در حقیقت از همان روز پیروزی انقلاب و با تشکیل تیم حفاظت از امام خمینی(ره) شکل گرفت.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح اظهار داشت: همه شیاطین دست به دست هم داده اند و سعی کردند انقلاب اسلامی را نابود، یا استحاله و یا تضعیف کنند و از هیچ اقدام و جنایتی در این باره دریغ نکردند؛ که سپاه در پیشگیری و مقابله با این دشمنان نقش موثری داشت.

سرلشکر باقری با اشاره به حوادث روزهای آغازین انقلاب از قبیل حادثه طبس،  کودتای نقاب و تجاوز همه جهان به کشورمان در نوک پیکانی به اسم ارتش بعث عراق گفت: توطئههای بسیاری علیه نظام اسلامی اتفاق افتاد و کشور را تا مرز جنگ پیش برد، اما سپاه تحت هدایت امام خامنه ای توانست وظیفه حراست از انقلاب را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سپاه با تهدیدات بسیاری مواجه است، که این تهدیدات ممکن است رنگ عوض کنند، افزود: طی سالهای بعد از دفاع مقدس حداقل 6 بار کشور در معرض جنگ قرار گرفت. اعضای کابینه بوش پسر اذعان میکنند که طرح حمله به ایران در آمریکا آماده و آمریکاییها مهیای حمله به ایران شده بودند، اما سیاستمداران آمریکایی با این اقدام مخالفت کردند.

 رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح توان بازدارندگی کشورمان را عامل جلوگیری از وقوع حمله آمریکا به ایران برشمرد و گفت: بخش اعظمی از این توان بازدارندگی در عرصههایی همانند موشکی توسط سپاه شکل گرفت.

وی کرد: ممکن است تهدید نظامی اندکی کم رنگ شده باشد، که آن هم به دلیل بازدارندگی ماست اما اگر امروز به ما تهاجمی نمی شود به دلیل ماموریت هایی است که توسط سپاه انجام می شود.

سرلشکر باقری با اشاره به انجام پروژه نفوذ توسط دشمن گفت: دشمن برای تهدید و استحاله انقلاب مسیرهای جدیدی را در پیش گرفته است.

وی افزود: بخشی از مشکلات به دلیل خواستههای درونی و نفسانی ماست؛ مانند مسائل اقتصادی یا اخلاقی که گریبانگیر برخی افراد می شود. همچنین تهدیداتی از بیرون کشور علیه ما انجام می شود که یک نمونه آن نفوذ است.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح تصریح کرد: ما امروز با موضوعی مواجه هستیم به نام جنگ استراتژیمحور که طی آن مفاهیم را دستکاری میکنند و سعی دارند اذهان کارگزاران نظام و فرماندهان ما را دچار تغییر کنند، تا نهایتاً نگرش آنها نسبت به اصل انقلاب تغییر یابد.

سرلشکر باقری گفت: عده ای به ما می گویند "روزگار عوض شده، دنیا عوض شده، آیا تحریم و مشکلات اقتصادی مردم را نمیبینید؟ کوتاه بیایید"؛ این همان نفوذ است که قصد دارد ما را به سمت استحاله ببرد. اتفاقی که ممکن است انقلاب و سپاه را از درون دچار مشکل کند.

وی ادامه داد: این عده اسم "سازش با دشمن" و "کوتاه آمدن در برابر دشمن" را چیز دیگری میگذارند. آنها نسبیگرایی افراطی را دنبال میکنند، اما همین موضوع را به ما نسبت میدهند! لذا سپاه باید مراقب این مسائل باشد.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح به دیدار تعدادی از فرماندهان سپاه با رهبر انقلاب در سال 78 اشاره و بیان کرد: رهبری در آن دیدار فرمودند "سپاه مانند یک ستون است که دیگر بخشها و مجموعهها را از انحراف بازمیدارد". معظم له سپاه را ستون خیمه انقلاب میدانند، و لذا دانشگاه امام حسین(ع) مسئولیت مهمی در تربیت نسلهای جدید به عهده دارد.

سرلشکر باقری با اشاره به بازدید هر ساله رهبر انقلاب از دانشگاه امام حسین(ع) گفت: این نشان از اهمیت دانشگاه امام حسین(ع) دارد و باید بدانیم حاصل 1400 سال تلاش شیعه در سپاه جمع شده است.

وی با بیان اینکه سپاه در پذیرش ماموریت ها در کشور پیش قدم است، اظهار داشت: تعداد ماموریت های این نهاد در عرصه جنگهای سخت، نیمهسخت و نرم و همچنین عرصههای اطلاعاتی و امنیتی نشانگر پیشتازی سپاه در انجام ماموریتهاست.

رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح در ادامه با بیان خاطرهای از حضور در ارتفاعات جاسوسان، به سختی کار سپاه در مقابله با اشرار و تروریست ها اشاره و عنوان کرد: ارتفاعات جاسوسان منطقهای است که چه قبل انقلاب و چه بعد از انقلاب در کنترل حکومت ایران نبود، اما نیروی زمینی سپاه ماموریت آزادسازی این ارتفاعات را پذیرفت، 5سال شبانه روز جنگید و توانست با تقدیم شهیدان و جانبازانی این منطقه را آزاد کند. جاسوسان بیش از 3800 متر ارتفاع دارد و عزیزان سپاه زمستان نیز در آنجا حضور دارند.

وی با تأکید بر لزوم ارائه آموزشهای منطبق بر واقعیات روز به دانشجویان آموزش دهیم، افزود: باید تجربیات امروز مسائل عراق و سوریه، و شمالغرب و جنوب شرق کشورمان و همچنین چگونگی تأمین امنیت تهران در سال 88 را برای دانشجویان بازگو کنیم؛ چرا که شرایط امروز نسبت به دوران دفاع مقدس و غائله کردستان متفاوت است.

سرلشکر باقری با تشریح دشواریهای موجود در عرصه جنگها گفت: آمریکاییها حدود 9 سال پیش در شهر رمادی عراق با القاعده درگیر شدند و با وجود دادن تلفات این شهر را تسخیر کنند. به همین دلیل یکی از افسران آمریکایی تز دکترای خود را تصرف یک شهر از جنس رمادی قرار داد، که مردم آن نیز با تروریستها همراهی میکنند. این فرد با الگوی شهر رمادی، شهری را ساخت و با در اختیار داشتن یک گردان، 2 سال تمرین کرد تا راه نفوذ و تصرف آن شهر را پیدا کند. وی سپس به عراق رفت و راهکار فتح رمادی را به نظامیان آمریکایی مستقر در آن منطقه آموزش داد و اینگونه توانستند آن شهر را تسخیر کنند. با توجه به این موضوع، ما هم باید در جایی مثل دانشگاه امام حسین(ع) به بررسی راهکارهای غلبه بر دشمن در شرایط امروز بپردازیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار