افشاگری «گلوبال ریسرچ» درباره حقایق جنگ در حلب

مرکز گلوبال ریسرچ از ارتباط آمریکا با جبهه النصره در سوریه و تلاش رسانه‌های غربی برای وارونه جلوه دادن حقایق شهر حلب و مقصر جلوه دادن ارتش سوریه در این زمینه پرده برداشت.
کد خبر: ۸۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ - 03May 2016

افشاگری «گلوبال ریسرچ» درباره حقایق جنگ در حلب

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، مرکز پژوهشی گلوبال ریسرچ در گزارش خود به تلاش مغرضانه رسانههای غرب برای وارونه جلوه دادن حقایق درباره اوضاع حلب و تلاش این رسانهها برای مقصر جلوه دادن ارتش سوریه در این زمینه پرداخت و نوشت: بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از گلوله باران شهر حلب مبرا است. این شهر در روزهای گذشته شاهد گلوله باران سنگین بوده است که در جریان آن صدها نفر کشته و زخمی شدهاند.

این مرکز ادعای رسانههای آمریکایی علیه ارتش سوریه را رد و به حملات این رسانهها به ارتش سوریه و بشار اسد رئیس جمهوری این کشور و تلاش آنها برای وارونه جلوهدادن حقایق جاری در شهر حلب اشاره کرد.

مرکز گلوبال ریسرچ با اشاره به دروغ پردازی رسانههای و تبلیغاتی رسانههای غربی و آمریکایی درباره واقعیت امور جاری در شهر حلب نوشت: تبلیغات رسانهای مغرضانهای درخصوص جنگ بین ارتش سوریه و هم پیمانانش یعنی روسیه و ایران و حزب الله و برخی گروههای (مقاومت) با گروههای تروریستی مورد حمایت سازمان ناتو یعنی «جبهه النصره و جیش الاسلام و احرار الشام و داعش» وجود دارد.

این مرکز افزود: گروههای مسلح صدها گلوله خمپاره به حلب منتقل کردند که این امر پاسخ ارتش سوریه را ایجاب میکرد، اما رسانههای گروهی آمریکایی تصویری اشتباه را به افکار عمومی منتقل کرده و ارتش سوریه را تهدیدی برای غیرنظامیان در این شهر دانستند.

این مرکز به اقدامات تبلیغاتی آمریکا علیه ارتش سوریه اشاره و فاش کرد: دولت آمریکا به سازمانهای غیردولتی به طور نیابتی در کنار برخی شبه نظامیان اتکا میکند تا از طریق آنها همواره این تصویر را از ارتش سوریه ارایه دهد که نیروهای ارتش سوریه کاری نمیکنند؛ به جز اینکه غیرنظامیان را هدف قرار میدهد.

این مرکز نوشت: یکی از بارزترین این سازمانهای غیردولتی همان «کلاه سفیدها» یا به اصطلاح «نیروهای دفاع شهری» هستند که منبع اصلی تصویری است که همواره (به زعم خود) تاکید میکند جنگندههای سوری و روسی بیمارستانها را هدف قرار میدهند.

مرکز گلوبال ریسرچ از ماهیت اصلی این گروه کلاه سفیدها پرده برداشت و نوشت: کلاه سفیدها اساسا یک تشکیلات آمریکایی است که جمیزلو نظامی سابق انگلیسی با حمایت مالی مشترک آمریکا و جبهه النصره شاخه گروه القاعده در سوریه و و عراق آن را هدایت و رهبری میکند.

مرکز گلوبال ریسرچ افزود: این سازمان هرگونه حمله علیه مقرها و مخفیگاههای جبهه النصره را به عنوان حمله به غیرنظامیان و بیمارستانهای آنها یا حمله به پرسنل شاغل در بخشهای درمان و اورژانس به تصویر میکشد.

این مرکز به اعترافات مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا و جو بایدن معاون رئیس جمهوری این کشور در خصوص همکاری بزرگترین کشورهای طرفدار آمریکا نظیر قطر و ترکیه با گروههای تروریستی و حمایت مالی محرمانه آنها با هدف سرنگون کردن اسد اشاره کرد.

نظر شما
پربیننده ها