آیت ­الله علم الهدی در دیدار با جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه عنوان کرد؛

لازمه استکبارستیزی حفظ موضع انقلابی است/ سیره سیاسی امام هفتم سرلوحه زندگی متفکر شهید مرتضی مطهری بود

امام جمعه مشهد گفت: غیر از داشتن موضع انقلابی، نمی­ شود با استکبار جنگید و با آن رو در رو شد. در موضع استکبارستیزی نمی­ شود انسان شخصیت انقلابی خود را کنار بگذارد و با یک چهره و ژست محافظه­ کارانه و برای جلب نظر همه به وسط میدان بیاید. اگر شخصیت انقلابی نداشته باشیم نمی­ توانیم استکبار ستیز باشیم.
کد خبر: ۸۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ - 03May 2016

لازمه استکبارستیزی حفظ موضع انقلابی است/ سیره سیاسی امام هفتم سرلوحه زندگی متفکر شهید مرتضی مطهری بود

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج جمعی از اساتید، مربیان، روحانیون و پایوران سپاه امام رضا(ع) با آیت­ الله علم­ الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس دیدار کردند.

وی در این دیدار ضمن تسلیت شهادت جانگداز امام موسی کاظم(ع) و همچنین گرامیداشت متفکر شهید استاد مرتضی مطهری و هفته تکریم معلم و هفته عقیدتی سیاسی اظهار داشت: در تمام ابعاد زندگی باید از آموزه­ های ائمه اطهار استفاده کنیم و از این آموزه ­ها در جهت بهتر زیستن چه در زندگی فردی و چه در زندگی اجتماعی بهره­ مند شویم.

آیت­ الله علم ­الهدی افزود: تمام راهبردهایی که در زندگی بکار می­ بندیم باید مستند به یکی از آموزهای اخلاقی و تربیتی ائمه اطهار باشد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با بازخوانی بخشی از زندگی و سیره امام موسی­ بن­ جعفر(ع) خاطر نشان کرد: ما امروز از زندگی امام موسی کاظم(ع)، سیره سیاسی این پیشوای مسلمین را می ­توان راهبرد خود قرار دهیم، که بهترین مصداق آن نیز متفکر شهید استاد مرتضی مطهری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: وجود مبارک امام هفتم در طول حیات خود ضمن اینکه شخصیت ولایی خود را به استخدام بنی عباس درنیاورد، توانست در دستگاه حکومت نیز نفوذ کند و همین امر باعث شد تا شخصیت معنوی امام روز به روز رشد پیدا کند و تعارض ایشان با دستگاه خلافت بیشتر شود.

وی ادامه داد: امروز در دنیا قدرت نظام اسلامی از یک توسعه خاصی برخوردار شده و جریان استکباری را کنار زده و آن را تضعیف کرده است و همین عوامل باعث شده که مملکت اسلامی ­مان به استخدام استکبار درنیاید بلکه به یک جریان در جهت مقابله و رویارویی با استکبار در بیاید و این بهترین نسخه راهبردی است که از سیره زندگی سیاسی امام کاظم(ع) اخذ شده است.

علم ­الهدی تصریح کرد: استاد مرتضی مطهری نیز در طول زندگی خود همین راهبرد را سرلوحه خود قرار داده بود. سیاست این معلم بزرگ برگرفته از سیره سیاسی پیشوای هفتم مسلمین بود و او نیز در حفظ موضع و شخصیت انقلابی خود به آن امام همام اقتدا کرده بود. وی چهره انقلابی خود را چه در دوران طاغوت و چه در دوران بعد از پیروزی انقلاب حفظ کرد و این بود که دشمن اولین گام خود را در جهت حذف این متفکر برداشت.

وی در پایان تأکید کرد: غیر از داشتن موضع انقلابی، نمی­ شود با استکبار جنگید و با آن رو در رو شد. در موضع استکبارستیزی نمی­شود انسان شخصیت انقلابی خود را کنار بگذارد و با یک چهره و ژست محافظه­ کارانه و برای جلب نظر همه به وسط میدان بیاید. اگر شخصیت انقلابی نداشته باشیم نمی­ توانیم استکبار ستیز باشیم.       

نظر شما
پربیننده ها