برگزاری مسابقات قرآنی خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری استان ایلام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، از برگزاری مسابقات قرآنی خانواده‌ای معزز شهدا و جامعه ایثارگری این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ - 04May 2016

برگزاری مسابقات قرآنی خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری استان ایلام

به گزارش دفاع پرس از ایلام ،سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام،  اظهار کرد: بیست و هشتمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم خانواده های شهدا و جامعه ایثارگران استان برگزار میشود.

وی، با بیان اینکه این مسابقات ساعت 18 روز جمعه هفته جاری در مجموعه رفاهی لاله شهر ایلام برگزار میشود، تصریح کرد: در این مسابقات فرزندان، همسران، مادران و پدران خانوادههای معزز شهدا و همچنین جانبازان، ایثارگران و آزادگان در ردههای سنی مختلف حضور خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه در این دوره 200 نفر از این عزیزان باهم به رقابت خواهد پرداخت، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات توسعه و ترویج فعالیتهای قرآنی در بین اقشار مختلف جامعه بهویژه خانوادهای شهدا و ایثارگران و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی است.

رستمیان، اجرای برنامههای قرآنی و توسعه و فعالیتهای قرآنی را از اولویتهای فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان عنوان کرد و یادآور شد: قرآن کریم کتاب هدایت و آییننامه زندگی بشریت است وکسانی که با  قرآن کریم مأنوس هستند و از دستورات آن در امور زندگی بهره میگیرند، در همه زمینهها موفق هستند.

وی، بیان کرد: افراد شرکت در مرحله استانی این مسابقات پس از برگزاری مرحله شهرستانی به این مرحله راهیافتهاند که در پایان این مسابقات از 24 نفر از برگزیدگان رشتههای مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر، تجلیل و به مسابقات کشوری در سال جاری اعزام خواهند شد.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان ایلام، بابیان اینکه توجه به قرآن کریم و برگزاری دورههای آموزشی و مسابقات قرآنی در دستور کار این اداره کل برای خانوادههای معزز شهدا قرار دارد، گفت: شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درراه اسلام و قرآن کریم و دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی، جان خود را فدا کردند که این امر مسئولیت همه آحاد جامعه را در توجه به فرهنگ قرآنی بسیار سنگین میکند.

رستمیان، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 13 قرآن آموز در ردههای سنی مختلف از خانوادههای شهدا و جامعه ایثارگران استان ایلام در زمینه فراگیری مباحث قرآنی ازجمله قرائت و حفظ قرآن کریم فعالیت دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار