سردار محمد باقر‌زاده مطرح کرد؛

شعار شهید شمسی پور چه بود؟

فرمانده کمیته جست‌و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: «سردار علیرضا شمسی‌پور» شهیدی است که مایه فخر و مباهات استان است که با پا‌های قلم شده آسمانی شد.
کد خبر: ۸۰۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ - 04May 2016

شعار شهید شمسی پور چه بود؟

به گزارش دفاع پرس از همدان، سردار محمد باقرزاده در مراسم تشییع «سردار علیرضا شمسیپور» با بیان اینکه شهیدان مردان صادقی بودند که وفا داشتند، اظهار کرد: شهیدان به عهد الهی خود پایدار ماندند و در این راه جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه مردم همدان امروز میزبان شهیدی هستند که فخر و مباهات استان است، افزود: شهید شمسیپور با پاهای قلم شده به جوار پروردگار رفت و آسمانی شد.

فرمانده کمیته جستو جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این شهید بیش از این نمیتوانست شاهد باقی ماندن پیکر شهدا در میدانهای مین باشد و در راه تفحص این عزیزان نیز عاقبت به دیدار یار شتافت.

وی افزود: شهید شمسیپور تحمل نداشت ببیند شهیدان ما در میدانهایی باقی ماندهاند که امروز برای توسعه عمرانی در عراق با لودر و بولدوزر از روی پارههای تن ملت ایران عبور میکنند و استخوانهای آنها را خرد میکنند.

سردار باقرزاده با بیان اینکه این شهید بزرگوار برای شناسایی و تفحص شهدای گمنام راهی عراق شد، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در تداوم دفاع مقدس جنگید.

وی با بیان اینکه شهید شمسیپور در دوران دفاع مقدس از فرماندهی گردان تا عرصههای مختلف حضوری موثر داشت، اظهار کرد: وی امروز هفتمین شهید راه تفحص در همدان نام گرفتند.

فرمانده کمیته جستوجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به رتبه همدان در تقدیم شهدای تفحص، تصریح کرد: همدان بعد از استان تهران بالاترین رقم شهدای راه تفحص را داراست و بیشترین شهدا را در این راه تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز دختران شهدا برای شناسایی و بازگرداندن پیکر پدرانشان به ما مراجعه میکنند، یادآور شد: شهید شمسیپور میگفت ما نمیتوانیم شاهد فراموشی یاد و خاطره شهدا باشیم.

سردار باقرزاده با اشاره به اینکه انتقال شهدا اوج تکریم است، افزود: اوج تکریم شهدا نیز در سر خم نکردن ملت ایران در برابر دشمنان است.

وی اظهار کرد: شهید شمسیپور تأکید داشتند که فراموش کردن یاد شهدا سبب طمع دشمن بر ما خواهد شد و ملت به اسارت میرود.

فرمانده کمیته جستو جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تکریم شهدا در توجه به حقوق مومن و عمل به منش حضرت علی (ع) است.

وی با بیان اینکه در مسیر شهدا نباید در ایستادگی در برابر دشمنان تردید داشته باشیم، به گرهگشایی شهید شمسیپور در سختترین شرایط اشاره کرد و افزود: او مردی صبور، با اخلاق، با استقامت و مهربان بود که در سوریه نیز اسطوره شد.

سردارباقرزاده با اشاره به اینکه شهید شمسیپور با پشت سر گذاشتن موانع و سختیها و با تمرین قبولی صدق بر نفس صادقانه، بر خدا وارد میشود، افزود: تلاشهای شهید شمسیپور در عرصههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی مقدمهای بر رسیدن به قله بود که این مهم در ارتفاعات کانیمانگا در پنجوین عراق محقق شد.

وی به عملیات تفحص موفق سردار شمسیپور در آخرین تفحص اشاره کرد و یادآور شد: در آخرین عملیات توسط سردار شمسیپور 15 شهید تفحص شدند که مایه آرامش خانوادههای چشمانتظار خواهد شد.

فرمانده کمیته جستو جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه شهید شمسیپور در طول دفاع مقدس پا به پای رزمندگان از شهید چیتسازیان تا سردار همدانی آمد تا به اینجا رسید، بیان کرد: این درس ما از این شهید است که شیعیان علی(ع) از مرگ باکی ندارند که این امر نیز به همت تربیت اسلامی مادران انجام میشود.

وی به گفتههای یکی از ژنرالهای کشور دوست در خصوص جانفشانی جوانان ایرانی اشاره کرد و گفت: این ژنرال در دیدار با یکی از فرماندهان ما گفته بود شما با جوانان چه کردهاید که وقتی یک جوان شهید میشود صدها جوان دیگر برای شهادت داوطلب میشوند؟

سردارباقرزده با اشاره به سخنان شب گذشته سردار سلامی در پاسخ به دشمنان، بیان کرد: سخنان سردار سلامی به عنوان نماینده ملت ایران سخنان ملت ایران است.

این مسئول با تأکید بر اینکه «ملت ایران میگوید ما با آمریکا مخالفیم»، ادامه داد: شعار شهید شمسیپور نیز این بود که « ما با آمریکا مخالفیم و سازش نخواهیم کرد».

فرمانده کمیته جستو جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه برجام سبب توهم برخی افراد نشود، تصریح کرد: راه شهدا راه عزت و استقلال ماست و مردم از این به بعد نیز راه ترسیم شده رهبر کبیر انقلاب و شهدا را ادامه میدهند، پس کسی به مردم آدرس اشتباه ندهد.

وی به تشییع باشکوه سردار همدانی اشاره کرد و یادآور شد: ما به عنوان شیعه به مولایمان علی (ع) اقتدا میکنیم و در تشییع شهدا حضور مییابیم.

سردار باقرزاده افزود: رهبر معظم انقلاب نیز حضور مردم قدردان همدان را در تشییع سردار همدانی تکریم کردند و امروز نیز شاهد حضور این مردم ولایی در تشییع شهدای مدافع حرم و دیگر شهدا هستیم.

نظر شما
پربیننده ها